Rynek

Bank Pocztowy wprowadzi wirtualną kartę płatniczą Mastercard

Karta, która pojawi się jeszcze w tym miesiącu, będzie występować wyłącznie w formie cyfrowej, a więc w postaci zapisu elektronicznego w bankowości internetowej. Jednocześnie będzie posiadała wszystkie cechy karty plastikowej – numer, datę ważności oraz kod zabezpieczający CVC2, co umożliwia dokonywanie transakcji internetowych. Co ciekawe, karta Banku Pocztowego będzie dopiero trzecim tego typu produktem na polskim rynku.

Bank Pocztowy wprowadzi wirtualną kartę płatniczą Mastercard

Wspomniana karta stworzona jest również do płatności mobilnych. Po dodaniu do wybranego portfela cyfrowego dostępnego w ofercie Banku Pocztowego (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Xiaomi Pay) będzie można dokonywać nią transakcji zbliżeniowych i wypłacać gotówkę z bankomatów posiadających funkcjonalność zbliżeniową.

“Największą zaletą karty wirtualnej jest to, że fizycznie jej nie ma. Karta dedykowana jest portfelom cyfrowym, dzięki czemu mamy ją zawsze przy sobie i nie musimy się martwić, że ją zgubimy lub że zostanie skradziona. E-commerce nie potrzebuje plastiku, dlatego brak fizycznej postaci to również troska o ekologię i bezpieczeństwo. Karta wirtualna, którą wprowadzimy do naszej oferty jeszcze w tym miesiącu to kolejny krok w  cyfrowej transformacji Banku Pocztowego” – komentuje Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za biznes oraz IT.

Dodajmy, że debetowych kart wirtualnych bez plastiku na rynku polskim wciąż jest niewiele. Dotychczas oferowały ją tylko dwa banki. Co unikalne dla kart wirtualnych, karta Banku Pocztowego będzie posiadała także pakiet ubezpieczeń. Obejmie on utratę towaru zarówno w wyniku kradzieży, zalania czy pożaru. Karta będzie umożliwiała także przedłużenie o rok gwarancji na wszystkie produkty AGD/RTV oraz elektroniczne np. smartfony. Klient będzie mógł także wnioskować o zwrot różnicy między kwotą zapłaconą za towar, a niższą ceną identycznego produktu w ciągu 30 dni od zakupu (minimalna różnica w cenie to 200 zł). Ubezpieczeniami będą objęte zakupy dokonane zarówno w internecie, jak również stacjonarnie. Ponadto właściciel karty wirtualnej będzie mógł skorzystać z Programu lojalnościowego Mastercard Bezcenne Chwile.

Przeczytaj również
5 najważniejszych trendów w cyfrowej transformacji biznesu
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.