MENU

CeBIT 2014: Nowe technologie IT u Volkswagena

11 marca 2014Rynek

Spacerując po hanowerskich halach targowych trudno przeoczyć duże, ulokowane w dość reprezentacyjnym miejscu stoisko koncernu Volkswagen. Niemiecki gigant wykorzystał tegoroczny CeBIT do zaprezentowania własnych pomysłów na użycie nowych technologii IT w motoryzacji. Ekrany dotykowe, rozbudowane funkcje komunikacji bezprzewodowej i M2M to tylko niektóre z nich.

IMG_20140310_095138

Na stoisku Volkswagena obejrzeć można więc najnowsze – wyposażone w napęd elektryczny, bądź hybrydowy – samochody marki VW. Prezentowane są też nowe elementy wyposażenia oraz deski rozdzielcze z rozbudowanymi systemami komputerowymi zaczerpnięte z flagowych modeli aut niemieckiego producenta. Zdaniem przedstawicieli koncernu Volkswagen mają one wyznaczać światowe trendy w zakresie wykorzystania systemów wbudowanych, mechanizmów transmisji danych oraz ergonomii użytkowania nowych technologii w motoryzacji. Przykładem jest m.in. kokpit nowego Porsche Panamera wyposażony w rozbudowany system infotainment:

IMG_20140310_095657

Kompetne Porsche Panamera S – oczywiście w wersji hybrydowej – stoi tuż obok:

IMG_20140310_095324

Niewiele dalej zaparkowano nowe, także hybrydowe Audi A3 oraz – niepozorne, ale najdroższe auto w ofercie niemieckiego koncernu: VW XL1:

IMG_20140310_095159

Inne auta Gruyp VW prezentowane na rozległym – usadowionym w pobliżu stanowisk targowych takich gigantów jak IBM, Samsung, czy Huawei – stoisku Volkswagen IT poniżej:

IMG_20140310_095402

Nie zabrakło też całkiem innej klasy aut:

IMG_20140310_095517

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »