AplikacjeRynekPolecane tematy

Cisco prezentuje szereg innowacji platformy Webex ułatwiających pracę w modelu hybrydowym

Najnowsza odsłona platformy Webex ma pełnić rolę środowiska pracy zaprojektowanego z myślą o wyzwaniach tzn. nowej rzeczywistości, wsparciu dla nowoczesnych modeli pracy oraz funkcjonowania organizacji w realiach dużego rozproszenia geograficznego. Dzięki wbudowanym funkcjom transkrypcji i organizacji pracy środowisko Cisco Webex ma też ułatwić zatrudnianie pracowników z różnych części świata.

Cisco prezentuje szereg innowacji platformy Webex ułatwiających pracę w modelu hybrydowym

W zwiększeniu produktywności rozproszonych zespołów pomóc ma także wykorzystanie mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji. Wśród nich znalazły się m.in. funkcje związane z wyciszaniem dźwięków otoczenia, tworzeniem wirtualnych scen, rejestrowaniem podjętych decyzji i najważniejszych momentów spotkań, czy efektywną pracą zespołową. „Za sprawą nowych rozwiązań wspierających pracę zespołową możliwe będzie zwiększenie efektywności i usprawnienie funkcjonowania całej organizacji w nowej rzeczywistości” – mówi Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco Systems. „Ponad dekadę temu byliśmy pionierami w rozwiązaniach wideokonferencyjnych. Obecnie również wyznaczamy nowe kierunki rozwoju tego typu środowisk” – dodaje.

Przedstawiciele Cisco podkreślają również, że za sprawą nowej platformy możliwe będzie wyeliminowanie wielu barier utrudniających wielu osobom podjęcie pracy – i to pomimo posiadania potrzebnych kompetencji. Mowa tu zarówno o osobach niepełnosprawnych i pracownikach zamieszkujących regiony oddalone od potencjalnych pracodawców. „Dzisiejsze możliwości podjęcia pracy nie są sprawiedliwie podzielone w skali świata. Szanse na rozwój zawodowy nie są równe, nawet pomimo posiadania odpowiednich kompetencji. Wierzymy, że zmieni się to za sprawą dostępnych dziś technologii” – mówi Chuck Robbins.

Jednocześnie, za sprawą wbudowanych w platformę Cisco Webex funkcji rozpoznawania i tłumaczenia nowy w czasie rzeczywistym realne ma stać się też wyeliminowanie typowych barier językowych. Z perspektywy pracodawców ma to oznaczać m.in. możliwość łatwego zaangażowania pracowników z innych regionów oraz włączenia ich – w sposób całkowicie zdalny – do istniejących już zespołów. Tym samym, realne ma stać się tworzenie w pełni globalnych zespołów pracowników. „Firmy będą mogły z powodzeniem korzystać z globalnych zasobów kompetencyjnych nie będąc ograniczonymi geograficznie czy językowo” – dodaje Chuck Robbins. Nadchodząca wersja platformy Webex wspierać ma automatyczną transkrypcję mowy dla najpopularniejszych języków wykorzystywanych przez ok. 80% ludzkości. Stosowna funkcjonalność ma być niebawem dostępna dla użytkowników, zaś lista wspieranych i rozpoznawanych języków ma być rozwijana.

Przeczytaj również
Patronat ITwiz: VIII konferencja Instytutu Humanites. Ludzie, innowacje, etyka

Przedstawiciele Cisco zapowiadają, że nowa odsłona środowiska Webex dysponuje również wieloma rozwiązaniami pozwalającymi na efektywne planowanie pracy, w tym także spotkań zdalnych. Wbudowane funkcje umożliwią m.in. planowanie agendy poszczególnych spotkań oraz rezerwowanie określonego czasu wypowiedzi dla każdego z uczestników. „Czas jest najcenniejszym zasobem każdego z nas. Tymczasem planowanie pracy i synchronizacja spotkań w realiach zdalnych, rozproszonych zespołów jest często prawdziwym koszmarem. Tymczasem spotkania wirtualne nie powinny prowadzić do marnotrawienia czasu, zmęczenia i wypalenia zawodowego” – podkreśla dyrektor generalny Cisco. Wedle zapowiedzi elementem środowiska Webex są też rozbudowane funkcje związane z ochroną prywatności użytkowników i bezpieczeństwem danych. Nową platformę komunikacyjną Cisco wyróżniają też rozbudowane funkcje integracyjne. Istotne ma tu m.in. zintegrowanie funkcji komunikacji synchronicznej i asynchronicznej, tak aby nie wszyscy użytkownicy musieli komunikować się w czasie rzeczywistym, nie tracąc przy tym dostępu do ustaleń zapadających podczas spotkania. Platforma Webex ma także posiadać mechanizmy oddające mniej typowe sposoby komunikacji – w tym niewerbalne. Będzie to możliwe m.in. za sprawą rozpoznawania gestów. Co ciekawe, przedstawiciele Cisco zapowiadają, że nowa platforma będzie także efektywnym narzędziem zastępującym spontaniczne, nieplanowane spotkania pracowników.

Cechą charakterystyczną nowej platformy Cisco ma być też wysoka skalowalność. Wedle zapewnień, nowa wersja platformy Webex ma pozwalać na organizowanie zarówno indywidualnych spotkań, jak i dużych wydarzeń wirtualnych dla nawet 100 tys. jednoczesnych uczestników.

Najnowsze innowacje w ramach platformy Webex zapowiadane są w czasach, gdy organizacje na całym świecie przygotowują się do hybrydowego modelu pracy, w którym pracownicy będą częściej przeplatać działalność w biurach z home office. Cisco chce w ten sposób pomóc użytkownikom przygotować się na przyszłość i stworzyć przyjazne środowisko pracy, zapewniają przedstawiciele firmy. Podczas grudniowej konferencji WebexOne przedstawiono również linię nowych urządzeń, które wraz z pozostałą częścią oferty inteligentnych rozwiązań zapewnić mają wygodę użytkownikom domowym i biurowym. Wśród nich znalazły się m.in.:

Przeczytaj również
Seniorzy niwelują cyfrową lukę pokoleniową – nawet 81% z nich codziennie przegląda internet

Kamera biurkowa Webex – wyposażona w inteligentne funkcje, takie jak rozpoznawanie twarzy i analiza wykorzystania danej przestrzeni oraz możliwość wyciszania i włączania mikrofonu za pomocą gestu.

Cisco prezentuje szereg innowacji platformy Webex ułatwiających pracę w modelu hybrydowym

Webex Desk Hub – rozwiązanie pozwalające w łatwy sposób uczynić z dowolnego wolnego biurka swoją przestrzeń osobistą. Nowe urządzenie zapewnia bardzo dobrą jakość spotkań wideo i rozmów telefonicznych. Umożliwia także połączenie wszystkiego, czego potrzebuje użytkownik, aby skutecznie pracować w grupie, czyli własnej kamery, zestawu słuchawkowego, wyświetlacza, laptopa i telefonu komórkowego. Ponadto Webex Desk Hub umożliwia rezerwację biurka wykorzystując uwierzytelnianie za pomocą laptopa, identyfikatora lub telefonu komórkowego.

Cisco prezentuje szereg innowacji platformy Webex ułatwiających pracę w modelu hybrydowym

Webex Desk – urządzenie typu „wszystko w jednym”, wyposażone w inteligentne funkcje – m.in. redukcję szumów, wirtualne tła i rozpoznawanie twarzy. Rozwiązanie można użyć jako głównego wyświetlacza i połączyć się z dowolną usługą do organizacji spotkań. Wyposażono je w wysokiej jakości kamerę, mikrofon i głośniki.

Cisco prezentuje szereg innowacji platformy Webex ułatwiających pracę w modelu hybrydowym

Webex App Hub i ekosystem

Z kolei App Hub ułatwić ma użytkownikom wyszukiwanie i korzystanie z różnych opcji integracji w platformie Webex, a wkrótce również podczas spotkań. Użytkownicy będą mogli łatwo dodawać aplikacje innych firm i wykorzystywać je do wspólnej pracy podczas spotkań via Webex, a następnie zapisać efekty dotychczasowych działań i kontynuować w innym terminie.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *