BiznesSztuczna inteligencjaRynek

Duolingo przechodzi na strategię AI-first – pracownicy kontraktowi zostaną zastąpieni przez AI

Luis von Ahna, współzałożyciel i dyrektor generalny Duolingo, wysłał do wszystkich swoich pracowników e-maila, w którym ogłosił, iż firma przyjmuje strategię AI-first. W ramach tego podejścia Duolingo „stopniowo przestanie korzystać z usług podwykonawców do wykonywania prac, które może obsłużyć sztuczna inteligencja”. Wspomniany e-mail opublikowano na koncie Duolingo, na platformie LinkedIn.

Duolingo przechodzi na strategię AI-first – pracownicy kontraktowi zostaną zastąpieni przez AI

Według von Ahna strategia AI-first oznacza, że ​​firma „będzie musiała przemyśleć wiele kwestii związanych z tym, jak pracujemy” i że „wprowadzanie drobnych zmian w systemach zaprojektowanych dla ludzi nie doprowadzi nas do celu”. W ramach tej zmiany Duolingo wprowadzi więc „kilka konstruktywnych ograniczeń”. Oto one:

  • Stopniowo przestaniemy korzystać z usług podwykonawców do wykonywania prac, które może obsłużyć sztuczna inteligencja.
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji będzie częścią tego, czego szukamy przy zatrudnianiu.
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji będzie częścią tego, co oceniamy w ocenach wyników.
  • Liczba pracowników będzie zatwierdzana tylko wtedy, gdy zespół nie będzie w stanie zautomatyzować większej części swojej pracy.
  • Większość funkcji będzie miała konkretne inicjatywy mające na celu fundamentalną zmianę sposobu ich pracy.

Jednocześnie Von Ahn wskazał, że „Duolingo pozostanie firmą, która głęboko troszczy się o swoich pracowników” i że „nie chodzi o zastąpienie Duos sztuczną inteligencją”. Stwierdził też, że zmiany dotyczą „usuwania wąskich gardeł”, aby pracownicy mogli „skupić się na pracy twórczej i prawdziwych problemach, a nie powtarzalnych zadaniach”. Jednocześnie spółka zamierza wesprzeć swoich pracowników „większą liczbą szkoleń, mentoringu i narzędzi dla sztucznej inteligencji w twojej funkcji”.

„Zmiany mogą być przerażające, ale jestem przekonany, że będzie to wielki krok dla Duolingo. Pomoże nam to lepiej realizować naszą misję” – kończy wiadomość do pracowników Luis Von Ahn.

Warto dodać, że ruch wykonany przez Duolingo jest kontynuacją podobnych działań innych znanych firm. Takich jak np. Shopify i Klarna, które również ogłosiły przejście w kierunku strategii AI-first. Tobi Lütke, dyrektor generalny Shopify, wysłał do swych pracowników podobną notatkę – później udostępnioną publicznie – w której napisał m.in.: „Zanim zespoły poproszą o więcej pracowników i zasobów, muszą wykazać, dlaczego nie mogą zrobić tego, czego chcą, za pomocą AI. Jak wyglądałby ten obszar, gdyby autonomiczni agenci AI byli już częścią zespołu? To pytanie może prowadzić do naprawdę zabawnych dyskusji i projektów”.

Czas pokaże, w jaki sposób ta szersza inicjatywa stawiająca sztuczną inteligencję na pierwszym miejscu wpłynie na doświadczenia użytkowników związane z produktem oraz na strategię rekrutacyjną.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *