Branża ITRynek

Eksport: rynek gier komputerowych w Brazylii

Według firmy PWC (PricewaterhouseCoopers) brazylijski rynek gier komputerowych, który w roku 2011 był warty 840 mln reali (1,16 mld zł), jest obecnie czwartym największym na świecie.

Eksport: rynek gier komputerowych w Brazylii
Rio de Janeiro, Brazylia

Przewiduje się jego wzrost o średnio 7,1% rocznie do roku 2016, kiedy to ma osiągnąć wartość 4 mld reali (5,5 mld zł). Według danych ogłoszonych pod koniec 2013 r. podczas targów Brasil Game Show w Sao Paulo brazylijski rynek gier komputerowych był wart więcej od rynku brytyjskiego, niemieckiego i hiszpańskiego. Brazylijscy gracze kupują coraz więcej oficjalnych produktów. W kategorii gier sprzedaż wzrosła o 25% w 2013 r. w porównaniu do 2012r.

Przewiduje się wzrost brazylijskiego rynku gier komputerowych o średnio 7,1% rocznie do roku 2016, kiedy to ma osiągnąć wartość 4 mld reali (5,5 mld zł).

Według Ibope (Brazylijskiego Instytutu Badania Opinii Publicznej i Statystyki) 23% brazylijczyków gra regularnie bądź okazjonalnie w gry komputerowe, co oznacza 45,2 mln osób. W Brazylii w 2013 r. funkcjonowało 3,1 miliona konsol do gier Xbox 360, PlayStation 3, Wii oraz w mniejszym stopniu nowe Xbox One i Playstation 4.

“Jeśli Brazylia jest krajem przyszłości to przyszłość już nadeszła” – komentuje Bertrand Chaverot dyrektor brazylijskiej filii firmy Ubisoft, francuskiego producenta gier komputerowych. Według przedstawicieli brazylijskiej filii firmy Ubisoft, wzrost przychodów tej firmy w Brazylii w 2011 roku wyniósł 300%, podczas gdy średni światowy wzrost kształtował się na poziomie 2,2%. “Assassin’s Creed 3” firmy Ubisoft, “God of War: Ascension” od Sony oraz “Call of Duty: Black Ops 2″od Activision to tylko kilka z tytułów, które są w Brazylii wydane z dubbingiem portugalskim bądź z napisami.

Z kolei japońska firma Capcom, twórca serii „Street Fighter”, uważnie śledzi rynek brazylijski i pod koniec 2012 roku zatrudniła trzech reprezentantów na lokalnym rynku. „Zdajemy sobie sprawę, że społeczność graczy w Brazylii jest bardzo duża i ciąglę się powiększa” – twierdzi Jean Toledo, dyrektor marketingu i sprzedaży firmy Capcom.

Materiał na podstawie opracowania Marka Zarzyckiego, ekspert WPHiI Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Brazylii.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *