AplikacjeBiznes

Facebook Messenger z nowymi funkcjami dla użytkowników biznesowych

W najnowszej wersji komunikatora firmy Facebook wprowadzono zestaw nowych funkcji i rozwiązań, które zainteresować powinny przede wszystkim użytkowników biznesowych używających Messengera jako narzędzia do komunikacji z klientami.

W najnowszym wydaniu komunikatora Facebook Messenger pojawiła się m.in. możliwość dopasowania okna komunikatora osadzonego na stronie internetowej – firmowej witrynie lub sklepie online – do indywidualnych preferencji każdej firmy. O ile funkcja integrowania aplikacji Messenger z serwisami internetowymi pojawiła się już w poprzedniej, udostępnionej w listopadzie ubiegłego roku, wersji komunikatora, to dopiero w najnowszej odsłonie pojawiły się rozwiązania pozwalające m.in. na dostosowanie szaty graficznej oraz treści domyślnie wyświetlanych komunikatów.

Tego typu zmiana ma pozwolić m.in. na zwiększenie skali wykorzystania aplikacji Facebook Messanger w zastosowaniach z obszaru komunikacji B2C. Faktem jest, że w przypadku niektórych witryn brak możliwość dopasowania wyglądu komunikatora do kolorystyki, czy charakteru witryny negatywnie wpływała na użyteczność tego typu aplikacji. Przedstawiciele firmy Facebook twierdzą, że cały proces przygotowania takich treści i szaty graficznej jest prosty, a użytkownik jest prowadzony krok po kroku za pomocą odpowiedniego poradnika.

Nowością jest również zmodernizowany system powiadomień. Za jego pomocą właściciel strony lub sklepu internetowego może w łatwy sposób generować predefiniowane komunikaty i wiadomości, które będą wyświetlane osobom odwiedzającym witrynę. Wygodnym – z punktu widzenia użytkownika biznesowego – rozwiązaniem jest także zmodernizowana funkcja autoodpowiedzi i autouzupełniania. Przykładowo, jeśli klient w czasie rozmowy z przedstawicielem firmy zostanie poproszony o podanie adresu e-mail lub numeru telefonu, to nie będzie musiał wpisywać tych danych ręcznie – jeśli wcześniej podał je w swoim profilu w serwisie Facebook, komunikator zaproponuje mu ich automatyczne wysłanie do rozmówcy.

W nowej wersji zmodernizowano również interfejs Messaging Insights API – pojawiły się nowe narzędzia analityczne, pozwalające na monitorowanie i analizowanie zachowań klientów podczas interakcji z daną firmą. Udostępniono także nowe narzędzia pozwalające monitorować liczbę prowadzonych aktualnie konwersacji B2C (zarówno nowych, jak i kontynuowanych). Wdrożono także szereg nowych funkcji i tagów ułatwiających zarządzanie komunikacją biznesową.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *