InfrastrukturaBranża IT

Firmy telekomunikacyjne twierdzą, że zapotrzebowanie na dane przerosło obecne możliwości sieci

Tak wskazuje nawet 98% dostawców usług telekomunikacyjnych. Co zaskakujące, jednocześnie jedynie 13% telekomów zwiększa inwestycje w sieci nowej generacji – wynika z globalnego raportu „Start at the center: Network-led transformation for growth” firmy Accenture. 

Firmy telekomunikacyjne twierdzą, że zapotrzebowanie na dane przerosło obecne możliwości sieci

Z badania przeprowadzonego wśród 200 liderów branży telekomunikacyjnej, pochodzących z 18 krajów na świecie (także z Polski), wynika że 82% ankietowanych spodziewa się wzrostu wydatków na sieć o 6-10% w ciągu najbliższych trzech lat. Oczekują oni wymiernych efektów swoich inwestycji.

Z kolei ponad trzy czwarte (77%) kadry kierowniczej podało, że ich działania w zakresie transformacji sieci będą miały duży wpływ na osiągane przychody i marże. Jak już wspomniano, jedynie 13% ankietowanych zwiększa inwestycje w sieci nowej generacji. Ta grupa liderów ma wyższe oczekiwania co do swoich przyszłych wyników. Spodziewają się, że w najbliższych trzech latach ich przychody będą półtora raza wyższe od przychodów konkurencji, a ich marża brutto będzie 1,8 razy wyższa, czytamy w badaniu.

Sieci bazujące na rozwiązaniach chmurowych umożliwiają tworzenie kompleksowych, elastycznych i skalowalnych sieci. Dlatego też niemal wszyscy respondenci (95%) uważają rozwiązania chmurowe za ważne dla uzyskania opłacalnej, elastycznej sieci, a 83% z nich sądzi, że sieć w chmurze zmieni charakter ich działalności.

Wyzwania kompleksowej transformacji sieci

Pomimo znacznych inwestycji, większość dostawców usług telekomunikacyjnych stoi przed wyzwaniami kompleksowej transformacji sieci. Połowa badanych firm nie wdrożyła praktycznych zastosowań sieci, takich jak automatyzacja i analityka, które są dziś fundamentem każdej transformacji. Ponadto, jeśli chodzi o udostępnianie rozwiązań chmurowych oraz wprowadzanie bazujących na nich innowacji, tylko 6,5% badanych uważa, że ich firma dysponuje odpowiednimi umiejętnościami i kulturą wewnętrzną do zarządzania zaawansowanymi sieciami.

“Firmy telekomunikacyjne przywiązują dużą wagę do swoich sieci, które są ich głównym zasobem strategicznym. Wyzwanie polega na tym, jak przekształcić ich sieci w sposób, który wykracza poza prostą modernizację polegającą na zastąpieniu danego rozwiązania rozwiązaniem nowej generacji i zamiast tego przygotowuje organizację do procesu ciągłego wdrażania innowacji oraz ulepszania doświadczeń klientów” – skomentował Andy Walker, global Communications & Media industry lead w Accenture. “Budując sieć bazującą na rozwiązaniach chmurowych, operatorzy telekomunikacyjni są lepiej przygotowani do rozwoju opartego na innowacjach oraz do efektywnego utrzymania sieci” – podsumował.

Wspomnianą analizę Accenture przeprowadziło w: Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Holandii, Polsce, Singapurze, Republice Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Stanach Zjednoczonych. Jako uzupełnienie wyników badania firma zebrała analizy przypadków skupiające się na rozwoju zaawansowanych sieci w branży telekomunikacyjnej, ich wpływie na ewolucję sposobów prowadzenia biznesu oraz najlepszych praktykach.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *