Programowanie

Liferay: Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych

Rozwiązania dotyczące tworzenia stron internetowych zmieniają się w zasadzie nieustannie. Eksperci firmy technologicznej Liferay wskazali najważniejsze trendy, na które należy zwrócić uwagę w ich projektowaniu w tym roku.

Liferay: Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych

Obecnie jednym z najsilniejszych trendów w tworzeniu stron internetowych jest technologia PWA (Progressive Web Apps). Dzięki niej przeglądanie stron internetowych jest bliższe natywnym aplikacjom mobilnym, a zatem bardziej przyjazne dla użytkowników, podkreślają specjaliści Liferay. Ostatnie badania StatCounter pokazują, że telefony komórkowe dominują nad innymi urządzeniami, takimi jak komputery stacjonarne lub tablety. Ponadto, istnieje ogromna przepaść między używaniem aplikacji mobilnych i przeglądarek mobilnych – 80% czasu spędzonego na przeglądaniu stron internetowych odbywa się obecnie za pomocą aplikacji mobilnych.

AMP i wyszukiwanie głosowe

Jak wskazują eksperci Liferay, wprowadzony przez Google – po raz pierwszy w 2015 roku – Accelerated Mobile Pages Project, który miał poprawić jakość przeglądania treści na urządzeniach mobilnych, to również jeden z ważniejszych trendów w technologiach internetowych. AMP została stworzona, aby zachęcić do tworzenia stron, które ładują się natychmiast (ok. 2 sekundy) i działają płynnie na urządzeniach mobilnych.

Tworząc stronę internetową nie można przeoczyć także wyszukiwania głosowego – zwłaszcza, że według firmy Gartner w tym roku ok. 30% wszystkich wyszukiwań zostanie przeprowadzonych właśnie w ten sposób.  Dodajmy, że globalny rynek inteligentnych głośników został wyceniony w 2019 roku na 11,9 mld dolarów, a prognozy firmy Statista wskazują, że do roku 2025 kwota ta wzrosnąć może do ponad 35,5 mld dolarów.

Powiadomienia push, chatboty oraz personalizacja

Nowym narzędziem prowadzenia działań e-marketingowych przez firmy są powiadomienia push. To jedna z ważniejszych form reklamy internetowej, która pozwala na komunikację z klientami w czasie rzeczywistym, wskazują specjaliści Liferay. Sklepy internetowe wykorzystują możliwość automatycznego wysyłania powiadomień klientom, którzy porzucili swój koszyk zakupowy.

Dla wielu organizacji, które działają w różnych strefach czasowych i mają swoich przedstawicieli na różnych kontynentach, zapewnienie dobrej obsługi klienta jest złożonym i kosztownym procesem. W szczególności oczekiwane obecnie przez użytkowników wsparcie 24/7. Pomocne w tej materii są chatboty, które mogą m. in. odpowiedzieć na często zadawane pytania, połączyć się z odpowiednim asystentem klienta, czy też przyjąć zamówienie lub zwrot.

Utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klientów oraz ich lojalności jest obecnie najważniejszym celem większości firm. Można to osiągnąć dzięki spersonalizowanym treściom opartym na zachowaniach użytkowników oraz danych pozyskanych z plików cookie i aktywności na portalu, przekonują przedstawiciele Liferay.

Technologia chmury

Aby zapewnić wspomniany już wysoki poziom obsługi klientów, organizacje uznają, że powinny często aktualizować swoje platformy cyfrowe. Niestety, wdrożenie nowej witryny co kilka lat lub nawet jej aktualizacja to jednak spory wydatek. Alternatywą jest tworzenie platform SaaS znajdujących się w chmurze, co wiąże się z większą elastycznością w porównaniu do hostingu na serwerze lokalnym, podkreślają eksperci Liferay. Z kolei 65% respondentów ankiety InformationWeek Salesforce stwierdziło, że zdolność do szybkiego sprostania wymaganiom biznesowym była jednym z najważniejszych powodów, dla których organizacja powinna przejść do wykorzystania technologii chmury.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *