CDORynek

Platforma Cisco Webex będzie dostępna w wybranych samochodach Audi

Webex pojawi się w wybranych samochodach Audi z roku modelowego 2024. W samochodach tych dostępna będzie rozbudowana funkcjonalność spotkań zdalnych, przy czym podczas jazdy aktywny będzie tylko tryb audio. Funkcjonalność wideokonferencji oraz wyświetlania dokumentów i innych treści dostępna będzie tylko po zaparkowaniu auta.

Platforma Cisco Webex będzie dostępna w wybranych samochodach Audi

Z oficjalnych informacji wynika, że współpraca firm Cisco oraz Audi ma na celu usprawnienie możliwości współpracy mobilnej w samochodach. W efekcie, Cisco Webex będzie pierwszą aplikacją do pracy hybrydowej dostępną w wybranych modelach Audi od roku modelowego 2024. Wedle zapowiedzi, w przyszłości analogiczne rozwiązanie dostępne będzie także dla użytkowników samochodów innych marek z Grupy Volkswagen. “Naszą misją jest przekształcenie samochodu w kolejne hybrydowe miejsce pracy, a nasza współpraca z wiodącymi producentami, takimi jak Audi, zapewni klientom bezpieczny i płynny sposób na pozostanie w kontakcie i produktywność niezależnie od miejsca i sposobu pracy” – podkreśla Jeetu Patel, wiceprezes i dyrektor generalny ds. bezpieczeństwa oraz współpracy w firmie Cisco.

Aplikacja Webex dla motoryzacji będzie dostępna za pośrednictwem Audi Application Store, a technologicznie będzie wykorzystywać rozwiązania opracowane przez firmy CARIAD z Grupy Volkswagen oraz HARMAN, spółkę zależną koncernu Samsung. Przedstawiciele Cisco zapewniają przy tym, że firma będzie nadal rozwijać swój rosnący ekosystem innowacyjnych rozwiązań do współpracy, które zapewniają niezrównane doświadczenia w podróży.

Wedle zapowiedzi, uruchomienie platformy Cisco Webex w ramach systemu infotainment Audi ma być łatwe i intuicyjne. Co ważne, wspierana będzie także funkcjonalność pozwalająca na płynne przełączanie trwających spotkań w środowisku Webex pomiędzy samochodem, a urządzeniami końcowymi, takimi jak smartfon czy laptop. Nowe rozwiązanie ma także dysponować specjalnie zaprojektowanymi funkcjami bezpieczeństwa. Jednocześnie, wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji ma umożliwić m.in. sprawne usuwanie szumów i odgłosów tła, w tym głosów innych pasażerów.

Sklep z aplikacjami Audi Application Store ma zostać udostępniony już w lipcu br. dla modeli produkcyjnych Audi A4, A5, Q5, A6, A7, A8, Q8 e-tron oraz e-tron GT przeznaczonymi m.in. na rynki Europy, USA oraz Kanady.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *