BiznesRynek

Raport Shoper: W 2020 roku podwoiła się liczba e-sklepów spożywczych

Jak wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez platformę Shoper, tempo przyrostu e-sklepów spożywczych było w minionym roku największe i wyniosło 112 proc. rok do roku. Z badania wynika także, iż połowa polskiego e-handlu skoncentrowana jest obecnie w trzech województwach: ​małopolskim, mazowieckim i śląskim. A według właścicieli e-sklepów na wyniki najlepiej wpływają: obsługa klienta, kampanie Google Ads i reklamy w mediach społecznościowych. Jakie jeszcze zmiany przyniósł pandemiczny 2020 rok?

Raport Shoper: W 2020 roku podwoiła się liczba e-sklepów spożywczych

Wprowadzane przez rząd pandemiczne obostrzenia, jak zamknięcia galerii handlowych oraz części sklepów, spowodowały, że przedsiębiorcy przenosili sprzedaż swoich towarów do internetu, a klienci przeszli przyspieszony kurs intensywnego kupowania online. To zaowocowało w 2020 roku rekordowymi wynikami w niemal całej branży e-commerce i jej dynamicznym rozwojem. Dostrzegalną zmianą był nie tylko wspomniany wzrost liczby sklepów oferujących asortyment spożywczy. Następne pod względem dynamiki wzrostu były kategorie Zdrowie i uroda (37 proc.) oraz Upominki i akcesoria (27 proc.) Z ofertą do sieci przeniosło się również wiele biznesów, które do niedawna nawet tego nie rozważały lub była to dla nich bardzo odległa perspektywa.

Raport Shoper: W 2020 roku podwoiła się liczba e-sklepów spożywczych
Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper

„Mogliśmy zaobserwować dwie tendencje – z jednej strony dywersyfikacja kanałów sprzedaży, choć wcześniej przez niektórych odkładana w czasie, okazała się konieczna, a z drugiej – wśród działających już w sieci biznesów zauważyliśmy intensyfikację działań, zarówno w poszukiwaniu nowych klientów, jak i podtrzymaniu relacji z dotychczasowymi. Dostęp do prostych rozwiązań z obszaru e-commerce pozwalających jednym wygodnie kupować, a drugim szybko i skutecznie sprzedawać, okazał się kluczowym czynnikiem przyspieszonej transformacji rynku” – mówi Oliwia Tomalik, Shoper Marketing Manager.

Z analizy wynika także, że polski e-handel mocno inwestuje w siebie. Jeszcze dwa lata temu połowa właścicieli sklepów internetowych Shoper nie wprowadzała żadnych zmian w swoich e-biznesach. Obecnie ta pasywna grupa wynosi jedynie 7 proc. Jak wskazują autorzy badania, respondenci najczęściej inwestują w rozwiązania usprawniające sprzedaż, jak szybkie i bezpieczne płatności (15 proc.), zmiany graficzne (13 proc.) czy certyfikat SSL (12 proc.).

Raport Shoper: W 2020 roku podwoiła się liczba e-sklepów spożywczych
Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper

Na pewno też sprzedawcy sięgają po więcej inwestując w reklamę i działania wizerunkowe, podkreślają twórcy raportu. W niektórych branżach wydatki na reklamę wzrosły dwukrotnie – przy czym warto podkreślić, że zmiana ta podyktowana była dążeniem do zwiększenia skuteczności, a nie jedynie utrzymania swojej pozycji.

„Działania podejmowane przez właścicieli sklepów internetowych, ogólny wzrost zainteresowania zakupami w sieci sprawiły, że w 2020 roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem zarówno ruchu, jak i liczby transakcji. Kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu. To był rekordowy miesiąc i rekordowy dzień dla sklepów na platformie Shoper” – podsumowuje Oliwia Tomalik.

Raport Shoper: W 2020 roku podwoiła się liczba e-sklepów spożywczych
Źródło: Raport Nowy świat e-commerce, Shoper
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *