PracaCDO

W Warszawie powstało pierwsze w Europie Hybrid Workplace Experience Centre

Zainicjowane przez firmy Jabra i Bene – przy wsparciu liderów z branży technologicznej, doradczej, design & build oraz HR-owej – centrum doświadczeń pracy hybrydowej, jest drugim tego typu obiektem na świecie. Pierwszy otwarto w listopadzie 2022 roku w Dubaju. Warszawskie Hybrid Workplace Experience Centre powstało z myślą o wsparciu firm w transformacji do współczesnego miejsca pracy. Wskazuje ono m.in. w jaki sposób – przy pomocy jakich narzędzi, rozwiązań i funkcjonalnych mebli – zbudować udane hybrydowe środowisko pracy.

W Warszawie powstało pierwsze w Europie Hybrid Workplace Experience Centre
Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie Źródło: Materiały prasowe

W ostatnich kilku latach świat przeszedł drastyczne zmiany, co spowodowało, że żyjemy obecnie w czasach nowej normalności. Większość organizacji przyjęła hybrydowy model pracy składający się z trzech integralnych elementów: biura, pracy z domu oraz pracy zdalnej. Jabra Hybrid Ways of Working 2022 Global Report pokazuje, że 63% osób uważa, iż model hybrydowy jest dla nich idealnym sposobem pracy. Jednocześnie zaledwie trzy osoby na dziesięć zdecydowanie potwierdzają, że ich pracodawca zapewnia niezbędne technologie do otwartej na wszystkich współpracy, na równych prawach i z dowolnego miejsca.

Z kolei według danych firmy Colliers zawartych w raporcie “Hybrid and Beyond”, 89% firm w Polsce deklaruje, że wdrożyło hybrydowy model pracy, a najpopularniejszy jest ten, w którym wymiar pracy zdalnej to ok. 50% czasu, czyli dwa-trzy dni w tygodniu. Wdrożyło go blisko dwie trzecie (59%) organizacji, które zdecydowały się na pracę hybrydową. Niemal jedna czwarta (24%) zdecydowała się natomiast na model office-first, w którym wymiar pracy zdalnej nie przekracza średnio 1 dnia w tygodniu. Na drugim końcu skali znalazło się zkolei 18% badanych przedsiębiorstw, funkcjonujących w  trybie, w którym przeważa praca zdalna: tryb ”remote-first” lub wyłącznie zdalny. Zmiany te są odpowiedzią na potrzeby i preferencje pracowników. Tym niemniej co piąta firma planuje w najbliższej przyszłości zwiększyć zakres pracy wykonywanej w biurze.

Trend pracy hybrydowej wchodzi więc powoli w fazę dojrzałości i w najbliższych latach zmieni funkcjonowanie środowiska pracy oraz sposób korzystania z przestrzeni biurowych. Pracownicy przyzwyczaili się do elastyczności i autonomii, na którą pozwala praca zdalna – i takiego właśnie elastycznego podejścia do miejsca i czasu oczekują od pracodawców. Jak wynika z Raportu płacowego 2023 firmy Hays, 46% pracowników zaakceptowałoby powrót do biura, gdyby wiązało się to z większą elastycznością lub udogodnieniami.

W Warszawie powstało pierwsze w Europie Hybrid Workplace Experience Centre
Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie Źródło: Materiały prasowe

Czas na modernizację biur

Coraz częściej uczestniczymy w spotkaniach hybrydowych, a biuro od dawna już nie jest jedynym miejscem, w którym odbywamy interakcje. Dlatego tak ważne jest, aby, dzięki zaawansowanej technologii i odpowiednim przestrzeniom gwarantować równe zasady uczestnictwa dla stacjonarnych i zdalnych uczestników spotkań. Tymczasem najnowsze dane płynące z raportu Jabra Hybrid Ways of Working 2023 Global Report, pokazują że:

  • 55% pracowników twierdzi, że mniej niż połowa sal konferencyjnych w ich biurach jest faktycznie wyposażona w sprzęt do prowadzenia spotkań wideo.
  • 23% nie ma dostępu do żadnej sali konferencyjnej wyposażonej w sprzęt wideo – dla porównania tylko 11% Amerykanów, 14% Brytyjczyków, 20% Niemców, 21% Francuzów i 22% Japończyków twierdzi, że nie posiada w swoim biurze sal konferencyjnych z rozwiązaniami do wideokonferencji.

Pracownicy dostrzegają profesjonalne korzyści płynące z wykorzystania wideo podczas spotkań online i są świadomi, że sprzyja ono integracji i produktywności w środowisku wirtualnym:

  • 47% polskich pracowników twierdzi, że ich koledzy sprawiają wrażenie bardziej kompetentnych, gdy mają włączone wideo.
  • Jednocześnie tylko 15% polskich pracowników używa osobistej kamery internetowej do spotkań online.

Powierzchnie biurowe przechodzą proces transformacji. Jego istotą jest zmiana funkcji, z typowo operacyjnej w integracyjną, wspierającą kulturę organizacji i pozwalającą utrzymać integralność firmy. To co determinuje, a wręcz jeszcze bardziej podkreśla potrzebę istnienia przestrzeni biurowych to potrzeba utrzymywania kontaktów międzyludzkich, uważają specjaliści.

W Warszawie powstało pierwsze w Europie Hybrid Workplace Experience Centre
Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie Źródło: Materiały prasowe

Hybrid Work Experience Center w Warszawie

Potrzeba posiadania efektywnego i działającego bezproblemowo środowiska pracy w warunkach nowej normalności stanowi istotny element współczesnego miejsca pracy. Hybrid Workplace Experience Centre powstało z myślą o wsparciu firm w tej transformacji. Chcąc ją zrealizować liderzy rynkowi działający w branży biurowej – od rozwiązań wideokonferencyjnych i technologii sprzętowych, po dostawców usług i firmy zajmujące się badaniem rynku i potrzeb pracowników – postanowili nawiązać partnerstwo i stworzyli Hybrid Workplace Experience Centre, gdzie prezentują przemyślane, kompleksowe środowisko pracy hybrydowej dostosowane do różnych stylów pracy.

Jak wspomniano wcześniej, Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie to pierwsze w Europie centrum, które otwiera swoje drzwi dla odwiedzających. To miejsce, gdzie managerowie IT, działów HR, architekci, projektanci przestrzeni biurowych, czy właściciele firm mogą w praktyce sprawdzić jak wygląda nowoczesne, dostosowane do nowej normalności, ergonomiczne środowisko pracy hybrydowej, łączące funkcjonalne, nowoczesne przestrzenie, technologie audio i wideo, oraz usługi ułatwiające produktywną współpracę w erze pracy hybrydowej. Mogą się oni też spotkać z ekspertami, którzy doradzą jak stworzyć nowoczesne miejsce pracy, które pozwoli zatrzymać talenty i sprosta oczekiwaniom współczesnych pracowników.

Przykładowe technologie i meble dostępne w Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie:

  • Jabra: rozwiązania do wideokonferencji z serii PanaCast, słuchawki z serii Evolve2, Engage, zestawy głośnomówiące z serii Speak2.
  • Microsoft: rozwiązanie wspierające pracę hybrydową Microsoft Teams oraz Microsoft Teams Rooms dla sal konferencyjnych.
  • Roomz: rozwiązanie do zarządzania rezerwacjami Roomz Panel.
  • Lenovo: zestaw PanaCast 50 Room System, który obejmuje jednostkę centralną Lenovo ThinkSmart Core + monitor wspomagający ThinkSmart Controller oraz rozwiązanie wideo Jabra PanaCast 50.
  • Sharp/NEC: 24 i 27-calowe monitory desktopowe NEC z najwyższej serii EA w konfiguracjach dwumonitorowych oraz monitor-notebook, 24-calowe monitory desktopowe NEC z serii E z ultracienką ramką ekranu jako elementy systemu Digital Signage, 50 i 55-calowe monitory wielkoformatowe NEC z serii E oraz ME jako rozwiązania do wideokonferencji oraz Corporate Signage, laserowy projektor instalacyjny NEC z serii P oraz 75-calowe monitory interaktywne Sharp z serii LC.
  • Sonte: inteligentna Folia SONTE, która w rewolucyjny sposób pozwala kontrolować przejrzystość każdej z szyb, dzięki czemu łatwo zmienić biuro w nowoczesną oraz komfortową przestrzeń.
  • Bene: rozwiązania do aranżacji środowiska pracy np. pomieszczenia akustyczne typu room-in-room NOOXS THINK TANK, system mobilnych modułów do przestrzeni kreatywnych PIXEL; meble do strefy spotkań nieformalnych, jak i standardowych stanowisk pracy lub miejsc pracy w skupieniu.
  • Waldmann: inteligentne oświetlenie dla przestrzeni biurowych m.in. z serii Yara, Lavigo, Lucio.

“Typowe spotkania wyglądają teraz inaczej niż wcześniej, dlatego ważne, aby wykorzystywane w firmach technologie nadążały za nowymi trendami, które wyznacza era pracy hybrydowej. Obecnie hybrydowy model pracy jest dużo łatwiejszy do wdrożenia. Wszystko to dzięki kompleksowemu podejściu do środowiska pracy łączącemu nowe technologie stworzone w odpowiedzi na te potrzeby oraz odpowiedniej aranżacji biura dostosowanego do nowej roli jakiej oczekują współcześni, elastyczni pracownicy. Hybrid Workplace Experience Centre jest inicjatywą, która łączy doświadczenia i know-how 10 firm oraz ich rozwiązania i produkty. Dzięki temu odwiedzający centrum mogą otrzymać kompleksową wiedzę od liderów w swoich branżach i docelowo stworzyć w swojej organizacji środowisko pracy dostosowane do potrzeb firmy i stylu pracy jej pracowników” – podsumowuje Jagoda Leszczyńska, Enterprise Marketing Manager z Jabra.

Projekt w Warszawie tworzą firmy: Bene, Jabra, Microsoft, Lenovo, Sharp/NEC i Waldmann wraz z partnerami wspierającymi: Colliers Define, Exclusive Networks, Hays Poland oraz Sonte.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *