CDORynek

Zalando realizuje strategię cyfrowej transformacji w oparciu o system SAP S/4HANA

Wykorzystanie wdrożonego przy wsparciu ekspertów PwC, rozwiązania SAP pozwoliło zoptymalizować operacje biznesowe, ale też poprawić jakość i strukturę danych używanych m.in. na potrzeby podejmowania decyzji. Wdrożenie SAP S/4HANA w obszarze finansów i handlu detalicznego Zalando to jeden z największych tego typu projektów zrealizowanych dotąd w sektorze handlu detalicznego.

Zalando realizuje strategię cyfrowej transformacji w oparciu o system SAP S/4HANA
Źródło: Zalando SE

Zalando rozwija strategię cyfrowej transformacji w obszarze finansów i handlu detalicznego w oparciu o nową platformę biznesowa SAP. Oprogramowanie SAP S/4HANA uruchomiono m.in. w niemieckiej centrali firmy. Rozwiązanie wspiera kluczowe procesy biznesowe firmy, która systematycznie umacnia swoją pozycję na światowym rynku e-commerce. I tak, jak wynika z analiz Gemius, Zalando znalazło się na drugim miejscu wśród najbardziej rozpoznawalnych spontanicznie serwisów internetowych sprzedających odzież. Jednocześnie, tylko w drugim kwartale 2021 roku sprzedaż Zalando wzrosła w ujęciu kwotowym o 40% rok do roku. Pod koniec czerwca z platformy zakupowej Zalando korzystało 44,5 mln aktywnych klientów.

Taka skala działalności sprawia, że firma Zalando dysponuje ogromną ilością danych, które mogą być z korzyścią wykorzystane do poprawy efektywności lub rozwoju biznesu. Przeprowadzone analizy wykazały jednak potrzebę uproszczenia i automatyzacji kluczowych operacji biznesowych, przy zapewnieniu wsparcia dla zrównoważonego, skalowalnego wzrostu.

Wdrożone w ramach współpracy z PwC rozwiązanie SAP S/4HANA pozwoliło m.in. na uporządkowanie danych i podniesienie ich jakości, zwiększenie płynności przepływu danych finansowych i operacyjnych, usprawnienie i zautomatyzowanie kluczowych procesów, a także – wykorzystanie mechanizmów złożonej analityki czasu rzeczywistego. Usprawnienie obszaru analityki przełożyło się m.in. na dalszą poprawę funkcjonowania procesów z obszaru finansów oraz rachunkowości zarządczej, co pozytywnie przełożyło się m.in. na doświadczenia klientów firmy Zalando. System SAP S/4HANA zapewnił też fundament dla kolejnych działań z zakresu cyfrowej transformacji biznesu Zalando.

Przeczytaj również
Testifix proponuje podróżnym usługę samodzielnego wykonywania testów na Covid-19 w domu

Zdaniem przedstawicieli firmy Zalando, doświadczenia zdobyte podczas realizacji wdrożenia SAP S4/HANA mogą stanowić punkt odniesienia dla podobnych projektów realizowanych w sektorze handlu detalicznego. “Ten projekt to jedno z największych wdrożeń SAP S/4HANA, stanowiące cenny benchmark technologiczny dla branży detalicznej. SAP oraz PwC pomogły Zalando sprostać wyzwaniom biznesowym i jednocześnie stworzyły platformę wspierającą nasze ambitne cele rozwojowe” – uważa Meg Greenhouse, wiceprezes firmy Zalando.

W prace wdrożeniowe zaangażowany był zespół złożony z niemal 200 osób. Projekt został przeprowadzony w sposób zdalny i trwał 16 miesięcy. Zaprojektowano i wdrożono m.in. platformę technologiczną do obsługi hybrydowego środowiska rozwiązań SAP oraz innych aplikacji biznesowych Zalando. “Integracja i standaryzacja danych są kluczowe. Dziś liczą się szybkie, trafne decyzje podejmowane na podstawie kompletnych oraz aktualnych informacji. Wykorzystując elementy uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie nie tylko zwiększać efektywność operacyjną, ale także poprawiać employee experience działów finansowych. To generuje ogromną zmianę, gdyż pozwala wyjść zespołom poza obszar prowadzenia rachunkowości czy sprawozdawczości i stanąć w roli menedżerów wartości biznesowych” – podkreśla Tomasz Zazula, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w SAP Polska.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *