AplikacjeBranżaAnalityka

Flairs.ai, czyli przykład wykorzystania sztucznej inteligencji na potrzeby rozwoju kompetencji deweloperów

Według raportu „Trendy HR 2019” firmy Deloitte, w najbliższych latach tradycyjna komunikacja wewnątrz firm (bezpośrednie spotkania, rozmowy telefoniczne) zostanie wyraźnie ograniczona. Wzrośnie z kolei znaczenie platform do współpracy on-line oraz mediów społecznościowych, które będą wymagały uzupełniania o dodatkowe aplikacje wspierające operacje specyficzne dla zespołów programistycznych. Jednym z takich rozwiązań jest Flairs.ai.

Rozwiązanie Flairs.ai umożliwia m.in. analizowanie komunikacji pomiędzy pracownikami zaangażowanymi w różnego rodzaju prace projektowe, prowadzonej w komunikatorach służbowych, np. takich jak Slack. To, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie firmy Apptension ma na celu przede wszystkim wspomaganie rozwoju kompetencji osób zaangażowanych w tworzenie oprogramowania.

„Flairs.ai to technologia, której brakowało nam w naszej codziennej pracy w software house. Od pomysłu do realizacji minęło kilka miesięcy, w między czasie zainwestował w nas Dawid Urban, a w lipcu finalnie zdecydowaliśmy się na uruchomienie produktu. Otrzymaliśmy spory feedback i uznanie, ale także wskazówki dotyczące podstawowych funkcji czy usprawnień. Efekt to obecne narzędzie, czyli Flairs.ai w nowej odsłonie” – komentuje Zbyszek Czarnecki, pomysłodawca Flairs.ai, dyrektor generalny Apptension.

Jak to działa?

Rozwiązanie analizuje interakcje pomiędzy członkami zespołu projektowego m.in. w rozmowach prowadzonych na publicznych kanałach oraz w komentarzach i automatycznie tworzy zestawienie najważniejszych informacji. Tym samym daje programistom realne wskazówki jak rozwijać swoje kompetencje choćby poprzez angażowanie się w tematy i projekty, przy których pracują najlepsi specjaliści w firmie. Technologia pomaga więc odpowiedzieć na pytania: w jakie tematy się angażować, na czym skupiają się liderzy oraz cały zespół i organizacja?

„Flairs.ai skierowane jest do rynku IT, który do komunikacji wykorzystuje narzędzia online (np. Slacka, Bitbucket, Github, Jira, Confluence i innych); jest nauczony technologii i języków, jakimi posługuje się nasza branża. Przykładowo – w software house, w którym programiści korzystają ze Slacka, Flairs.ai może stanowić ciekawe źródło wiedzy o technologiach oraz zaangażowaniu w nich poszczególnych członków zespołu. To realna wartość dla pozostałych osób w organizacji, które zyskują szybki dostęp do informacji rozproszonych dzisiaj po całej firmie” – dodaje Zbyszek Czarnecki.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *