AplikacjeRynekPolecane tematy

Slack stanie się częścią oprogramowania biznesowego Salesforce

Gigant rynku CRM zapłaci za firmę rozwijającą popularną platformę pracy zespołowej niemal 28 mld USD. Po zamknięciu transakcji platforma komunikacyjna Slack zostanie zintegrowana z rozwiązaniami Salesforce. To największa tego typu transakcja w dotychczasowej historii amerykańskiego koncernu.

Slack stanie się częścią oprogramowania biznesowego Salesforce

Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia mówiące o zaawansowanych rozmowach w sprawie przejęcia firmy Slack Technologies przez koncern Salesforce. Na mocy ogłoszonej właśnie umowy firma Salesforce wykupi producenta platformy Slack za kwotę sięgającą 27,7 mld USD.

Wedle zapowiedzi rozwiązania Slack zostaną w kompleksowy sposób zintegrowane z aplikacjami biznesowymi i usługami chmurowymi Salesforce. W szczególności chodzi tu o integrację platformy komunikacyjnej Slack z oprogramowaniem Salesforce Customer 360 – Slack ma stać się wręcz interfejsem pozwalającym na korzystanie z rozwiązania Salesforce.

Bret Taylor, prezes i dyrektor ds. operacyjnych Salesforce podkreśla, że pandemia COVID-19 w sposób fundamentalny zmieniła zachowania konsumentów, a także sposób wykonywania pracy. W efekcie, wiele organizacji biznesowych stanęło przed koniecznością przeprowadzenia szybkich i radykalnych zmian. Wykorzystanie rozwiązań Slack ma pomóc klientom Salesforce w sprawnym przeprowadzeniu projektów cyfrowej transformacji biznesu oraz wdrożeniu niezbędnych zmian operacyjnych i organizacyjnych. Przedstawiciele firmy podkreślają też, że potencjalne korzyści wynikające z integracji rozwiązań obu firm są daleko idące i wynikają m.in. z faktu, że z oprogramowania Salesforce korzysta obecnie ok. 90% firm korzystających z platformy Slack na zasadach komercyjnych.

Nie wiadomo natomiast w jaki sposób platforma Slack zostanie zintegrowana z dotychczasowymi rozwiązaniami Salesforce. Zdaniem ekspertów ścisłą integracją rozwiązań obu firm utrudnić mogą m.in. daleko idące różnice technologiczne. Z pewnością natomiast kierownictwo amerykańskiej spółki będzie próbowało przekonać firmy korzystające z platformy Slack równolegle z oprogramowaniem biznesowym innych dostawców do przejścia na rozwiązania Salesforce, z oprogramowaniem wspierającym zarządzanie relacjami z klientami na czele. Po zamknięciu transakcji na bazie firmy Slack Technologies powstać ma odrębny dział biznesowy w strukturach Salesforce. Pokieruje nim Steward Butterfield, kanadyjski przedsiębiorca, założyciel i obecny dyrektor generalny Slack Technologies.

Przeczytaj również
Cyfrowa transformacja z niezawodnymi narzędziami

Warto dodać, że w przeszłości chęć zakupu firmy Slack deklarowali przedstawiciele kierownictwa firm, takich jak: Google, Microsoft i Amazon. Oferty te były jednak regularnie odrzucane. Firma zadebiutowała na amerykańskiej giełdzie w połowie 2019 roku. Początkowa kapitalizacja spółki sięgnęła niemal 19,5 mld USD. Analitycy rynkowi zwracają też uwagę na fakt, że założona ponad dekadę temu spółka Slack Technologies nie przynosiła zysków przez cały okres swojej działalności jako niezależny podmiot.

Jednocześnie, z oficjalnych informacji wynika, że w okresie od maja do lipca 2020 roku zdecydowanie wzrosła liczba użytkowników oprogramowania Slack. Zwiększyły się też przychody firmy, które były o 49% wyższe niż rok wcześniej. We wrześniu br. przedstawiciele Slack Technologies deklarowali jednak, że utrzymanie tak wysokiej dynamiki wzrostu w kolejnych kwartałach nie jest prawdopodobne m.in. przez wzgląd na redukcje zatrudnienia w firmach korzystających z platformy Slack. Wedle najnowszych informacji, obroty producenta tej platformy w okresie od sierpnia do października były o 39% wyższe niż rok wcześniej.

Oficjalne plany zakładają, że transakcja przejęcia firmy Slack Technologies zostanie zamknięcia do końca drugiego kwartału roku nadchodzącego roku fiskalnego Salesforce, tj. do końca lipca 2021 roku. Zdaniem analityków transakcja wpisuje się w wywołane pandemią COVID-19 trendy rynkowe związane z upowszechnieniem narzędzi wspierających szeroko rozumianą pracę zespołową realizowaną w modelu zdalnym. I tak, Adobe planuje przejęcie firmy Workfront, zaś Atlassian zamierza kupić spółkę Mindville.

Przeczytaj również
Pandemia umocniła gotowość polskich firm do inwestowania
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *