BranżaRynekPolecane tematy

Huawei zatrudni nawet 500 osób w dziale R&D w Warszawie

Jak mówi Tonny Bao, dyrektor zarządzający Huawei w Polsce, firma w 2019 roku planuje otworzyć centrum badawczo-rozwojowe w Warszawie i centrum pomocy technicznej w Katowicach. W samym centrum R&D firma planuje zatrudnić w ciągu 3 lat od 300 do 500 specjalistów IT. Rekrutacja już się rozpoczęła. Łączne w ciągu 3 lat firma zamierza wydać na inwestycje w Polsce 2 mld zł.

Tonny Bao podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. Jak przekonuje, zniknięcie firmy z Polski miałoby negatywny wpływ dla polskiego rynku szacowany na 8,5 mld euro, m.in . z powodu ograniczonej konkurencji, ale także braku wyżej wymienionych inwestycji. Jak przekonują przedstawiciele Huawei, aktywny udział Huawei w rozbudowie 5G w Polsce, zapewni wymierny i niezwykle pozytywny wpływ, a w konsekwencji przyczyni się do przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej kraju. Z kolei ewentualne wykluczenie Huawei może pociągnąć za sobą znaczne koszty i opóźnienia w procesie wdrażania nowej technologii. Huawei podpisał umowy na rozwój sieci 5G z ponad 30 krajami. 18 z nich to kraje europejskie, w tym m. in. Anglia, Niemcy, Włochy, Portugalia i Finlandia. Firma dostarczyła także ponad 25 000 stacji bazowych dla swoich klientów.

Centrum badawczo-rozwojowe Huawei w Warszawie odpowiedzialne będzie za opracowywanie oprogramowania dla urządzeń mobilnych i innych rozwiązań stosowanych w produktach firmy wykorzystywanych na całym świecie. Huawei w ciągu 3 lat zatrudni w nim od 300 do 500 specjalistów. Wśród planowanych przez Huawei inwestycji jest także utworzenie w 2019 roku Centrum Technicznego w Katowicach.

Tonny Bao ogłosił również gotowość Huawei do wsparcia polskiego rządu i współpracy z operatorami w tworzeniu Centrum Transparentności i Cyberbezpieczeństwa, którego celem byłoby podniesienie zdolności w obszarze zapewnienia niezbędnego poziomu cyberbezpieczeństwa sieci nowych generacji. Przedstawiciele Huawei zaproponowali także polskiemu rządowi dostępu do kodu źródłowego swoich produktów, aby móc je skontrolować pod kątem bezpieczeństwa.

Jak przekonuje Tonny Bao, Polska jest jednym z priorytetowych krajów dla Huawei, a równocześnie ważnym rynkiem w obszarze B2B i B2C. Dotyczy to wszystkich rynków zbytu: konsumentów, przedsiębiorstw i operatorów. „Przez ostatnie trzy lata Huawei zapłacił w Polsce 630 mln zł podatków, w tym 250 mln zł w samym 2018 roku. W tym samym czasie bezpośrednie zakupy dokonane przez Huawei wyniosły 800 mln zł, w tym 360 mln zł wyłącznie w 2018 roku” – mówi.

W 2008 roku Huawei utworzył w Polsce regionalną siedzibę, zarządzającą operacjami w 28 krajach z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii (CEE&Nordic Region). Obecnie firma zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób. W tym roku oddział Huawei Consumer Business Group, odpowiedzialny za sprzedaż smartfonów, notebooków, tabletów i akcesoriów ma podwoić w tym roku zatrudnienie. Stu specjalistów zostanie przyjętych do pracy w polskim biurze firmy.

Ubiegły rok był dla Huawei czasem przełomowym. W drugim kwartale 2018 roku przejęliśmy pałeczkę lidera na rynku smartfonów z udziałem na poziomie 33,4% w ujęciu ilościowym. W 2019 roku mamy ambicję, aby utrzymać stabilną pozycję największego gracza w Polsce” – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Silna pozycja biznesowa firmy wynika m. in. z sukcesu sprzedaży flagowych linii smartfonów – serii P20 oraz Mate20 w połączeniu z utrzymującym się popytem na produkty ze średniego segmentu cenowego, m. in. serii P smart. Pod koniec marca br. Huawei zaprezentuje w Paryżu najnowsze smartfony z flagowej serii P.

W 2019 roku chcemy zachować szybkie tempo wzrostu w segmencie smartfonów, ale też laptopów i akcesoriów. Jest to ogromne wyzwanie biznesowe, dlatego potrzebujemy wzmocnić nasz zespół. Będziemy zatrudniać we wszystkich działach firmy, m. in. sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Pod koniec 2019 roku chcemy podwoić zatrudnienie w polskim biurze. Ogłoszenia o pracę będą publikowane na portalach rekrutacyjnych i w serwisie LinkedIn” – stwierdziła Dorota Natalia Haller, dyrektor marketingu i komunikacji w Huawei CBG Polska.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *