BiznesRynek

W II kwartale tego roku sprzedaż w internecie wzrosła aż o 71%

Już w I kwartale 2020 roku  dało się odczuć wyraźny wpływ pandemii na sprzedaż detaliczną – przychody z handlu elektronicznego wzrosły wówczas o 20%. Okazuje się jednak, że przyrost za II kwartał jest jeszcze większy. Jak informuje raport Salesforce Shopping Index, analizujący trendy w handlu detalicznym w kwietniu, maju oraz czerwcu tego roku – przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży wzrosły w tym okresie o bezprecedensowe 71% w porównaniu z 2019 rokiem.  

W II kwartale tego roku sprzedaż w internecie wzrosła aż o 71%

Wspomniany wynik to największy przyrost, jaki firma Salesforce odnotowała od czasu uruchomienia Indeksu Zakupów siedem lat temu. Ruch (+37%), konwersja (+35%) i wydatki (+34%) także zaliczyły historyczne wzrosty rok do roku w II kwartale 2020 – szczególnie w porównaniu ze wzrostami, jakie śledzono od 2013 r.

Przychody witryn internetowych oferujących opcję kupna przez Internet i odbioru gotowego zamówienia w sklepie, wzrosły w II kwartale o 127% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Tymczasem przychody witryn internetowych, które obsługują fizyczne sklepy, ale nie oferują opcji odbioru, wzrosły tylko o 54%.

Świadome zakupy podczas pandemii

Podczas gdy duży wzrost ruchu, jaki notuje się np. w okresie wakacyjnym, oznacza zazwyczaj spadek współczynnika konwersji, drugi kwartał 2020 roku zmienił ten trend, wskazuje raport Salesforce. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku sprzedawcy detaliczni odnotowali 37% wzrost ruchu w kanale cyfrowym, a wskaźnik konwersji osiągnął 3%, co oznacza wzrost o 35% w stosunku do zeszłorocznego poziomu 2,2% (przy czym serwisy zdrowotne i kosmetyczne osiągnęły konwersję na poziomie blisko 4,1%).

Nadal rosła także globalna skala przecen w II kwartale – od 13 do średnio 18% w porównaniu z II kwartałem 2019 roku. Największe prawdopodobieństwo pojawienia się rabatów dotyczyło artykułów odzieżowych (średnio 22% w całym kwartale), a następnie artykułów luksusowych (17%). Najmniejsze rabaty zanotowała natomiast kategoria „gry i zabawki” oraz artykuły wyposażenia wnętrz – średnio, odpowiednio 9% i 10%.

Rośnie skala zakupów w kanałach cyfrowych

Jak czytamy w badaniu Salesforce, konsumenci w drugim kwartale 2020 roku częściej niż poprzednio zwracali się w kierunku kanałów cyfrowych. Od II kwartału roku poprzedniego globalne wydatki na artykuły pierwszej potrzeby (w tym żywność, środki higieny osobistej i inne artykuły powszechnie dostępne w sklepach spożywczych) w formacie cyfrowym wzrosły o 154%, w porównaniu z 66% wzrostem wydatków na inne towary.

Ponieważ ludzie na całym świecie nadal spędzają czas głównie w domu, także popyt na rozrywkę i komfort pozostał wysoki. Przychody w kategorii  „Zabawki i gry” wzrosły w II kwartale o 181% w porównaniu do poprzedniego roku, a wydatki na artykuły gospodarstwa domowego wzrosły o 134%, wskazuje Indeks Zakupów. Co ciekawe, kategoria „Zdrowie i uroda” utrzymała tempo wzrostu na poziomie 138%.

Raport Shopping Index Q2 pokazuje realne dane zakupowe poprzez analizę aktywności ponad miliarda kupujących w ponad 41 krajach świata z wykorzystaniem Commerce Cloud, ze szczególnym uwzględnieniem 10 kluczowych rynków, jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Japonia, Holandia, Australia/Nowa Zelandia oraz kraje nordyckie.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *