Branża ITRynek

KOMSA Polska podsumowuje 2022 rok i przedstawia plany na najbliższe cztery kwartały

Miniony rok dla rynku ICT był rokiem pełnym wyzwań. Galopująca inflacja czy wzrost kosztów operacyjnych to tylko część z nich. Jak w czasach turbulencji gospodarczych oraz geopolitycznych odnalazła się spółka KOMSA Polska?

KOMSA Polska podsumowuje 2022 rok i przedstawia plany na najbliższe cztery kwartały

Miniony rok był dla dystrybutora czasem poszerzania portfolio o takie marki jak MSI czy HTC VIVE. Dzięki temu oraz nowym polom współpracy z dotychczasowymi partnerami jak Samsung czy Alcatel-Lucent, spółka nie tylko rozbudowała portfolio o nowe grupy produktów, ale poszerzyła też swoje kompetencje w tak perspektywicznych biznesowo obszarach jak rozwiązania Virtual Reality czy Digital Signage. Firma odnotowała też wzrosty w niektórych kategoriach o 100% rok do roku.

“Dla KOMSA Polska był to stosunkowo dobry rok. Po pierwszym półroczu utrzymywaliśmy dwucyfrowe tempo wzrostu. Końcówka roku cechowała się co prawda wyhamowaniem i mniejszą dynamiką, ale na ostateczne podsumowanie IV kwartału przyjdzie jeszcze czas. 2022 rok okazał się dla KOMSA Polska na pewno bardzo udany, jeśli chodzi o segment gamingu. Wolumen sprzedaży produktów gamingowych wzrósł bowiem o ok. 100% rok do roku” – komentuje Paweł Sterniuk, Department Manager – Product Management Hardware w KOMSA Polska.

Plany na 2023 rok

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jednym z głównych celów na bieżący rok jest kontynuacja działań mających zapewnić jej lepszą widoczność na rynku w odniesieniu do vendorów i klientów. Kolejnym fundamentalnym zamierzeniem pozostaje ochrona rentowności spółki.

“Nie chcemy za wszelką ceną dążyć do odcięcia kolejnych kawałków rynkowego tortu. Zdecydowanie bardziej zależy nam na świadomym rozłożeniu zasobów oraz budowie lub rozbudowie wybranych kanałów. Chodzi przede wszystkim o takie kanały jak Commercial Resellers czy Sales Solutions. Powód jest w pełni uzasadniony. Cechują się one wyższą rentownością i mniejszą kapitałochłonnością, co jest obecnie kluczem do sukcesu, przy wzroście obciążeń kosztowych i operacyjnych dystrybutorów” – twierdzi Paweł Sterniuk.

Nie bez znaczenia dla dystrybutora pozostaje rozpoczęta w ubiegłym roku fuzja niemieckiej centrali KOMSA AG z Westcoast (Holdings) Ltd. Choć jak podkreśla Paweł Sterniuk, na jej wymierne efekty w przypadku polskiego oddziału możemy chwilę poczekać:

“Strategiczne partnerstwo z Westcoast zainicjowane w 2022 roku daje szansę na rozwój całej grupy KOMSA na rynku europejskim. Pozwoli ono wzmocnić jej kompetencje na styku IT i telekomunikacji. W dłuższej perspektywie fuzja ta może mieć także wpływ na wzrost w wymiarze lokalnym, który mamy zamiar wykorzystać biznesowo w odpowiednim momencie. Niewykluczone, że już w 2023 roku jako KOMSA Polska zaobserwujemy pierwsze pozytywne oznaki wspomnianego połączenia” – podsumowuje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *