Pomysł z PolskiAplikacjeStartupyRynek

Motivizer – platforma kafeteryjna automatyzująca pracę HR

Na rynku pracy zainteresowanie kompetentnych specjalistów wzbudza się obecnie nie tylko atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale również przy pomocy różnych benefitów. Wśród takich jak choćby karty sportowe, dofinansowanie szkoleń, pakiety medyczne czy ubezpieczeniowe, coraz większą popularność zyskują platformy kafeteryjne, które oprócz agregacji wspomnianych benefitów dostarczają więcej możliwości. Jednym z takich rozwiązań, obsługujących pozapłacowe benefity pracownicze, jest oryginalny polski system Motivizer.

Motivizer – platforma kafeteryjna automatyzująca pracę HR
Paweł Filutowski, CEO i Founder w Motivizer

Platforma kafeteryjna to nic innego jak rodzaj aplikacji,  która wspiera zarządzanie procesami w obszarze HR organizacji, np. systemem wynagradzania, który pozwala pracownikom – w ramach określonego limitu – dokonywać samodzielnego wyboru spośród szeregu oferowanych im świadczeń pozapłacowych. Mogą to być więc np. kupony na posiłki, karty podarunkowe, bony, bilety na wydarzenia kulturalne czy abonament na siłownię lub fitness oraz inne świadczenia dostarczane przez pracodawcę i rozliczanie w modelu abonamentowym. Podobne przykłady można mnożyć, zwłaszcza że obecnie pracodawcy prześcigają się w zaspokajaniu potrzeb swoich pracowników i szukają coraz wymyślniejszych, ciekawszych, a przede wszystkim budujących zaangażowanie benefitów.

Tego typu systemy przekładają się bowiem na pozytywną ocenę przedsiębiorstwa przez pracowników i pozwalają na budowanie trwałych więzi z zatrudnionymi. Ponadto zwolennicy systemów kafeteryjnych zapewniają, że stosowanie ich to jeden z najefektywniejszych sposobów na utrzymanie pracowników. Wskazują również, iż dzięki takim platformom pracownicy są bardziej zmotywowani do rozwijania posiadanych kompetencji. Tego typu platformy – które cechują się choćby przejrzystością zasad – pozwalają na optymalizację kosztów świadczeń ze względu na spełnienie oczekiwań i potrzeb pracowników. Równocześnie przyśpieszają uzyskiwanie oraz rozliczenie benefitów. Umożliwiają też elastyczne dopasowywanie się do zachodzących na rynku pracy zmian, np. poprzez możliwość różnicowania uwzględniającego wiek, płeć i stanowisko pracownika.

Warto też pamiętać, że beneficjentem systemu nie jest wyłącznie pracownik – dzięki automatyzacji procesów w działach odpowiedzialnych za HR, możliwe jest lepsze wykorzystanie tych obszarów do bardziej kreatywnych działań, dających wymierny wpływ w budowaniu łańcucha wartości organizacji.

Jak działa Motivizer?

Motivizer oferuje swoim klientom dwa modele: cloud czyli chmurowe i w pełni mobilne rozwiązanie w formule SaaS (System as a Service) lub „on-premises” – wdrożenie oraz integracja całego rozwiązania w infrastrukturze klienta. System stworzony przez Motivizer to, poza faktem bycia rodzajem wewnętrznego „market place” dla pracowników, z atrakcyjnymi rabatami i szeroką ofertą ponad 200 benefitów, umożliwia również – w ramach jednej platformy – automatyzację i digitalizację w działach HR związaną z unikalnym projektowaniem procesów biznesowych – w tym obieg dokumentów czy procesy decyzyjne np. składanie i akceptacja wniosków (m.in. urlopy, Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych). Ponadto pozwala na wygodną obsługę świadczeń pozapłacowych, czyli pakietów sportowych i medycznych, ubezpieczeń grupowych, a także na obsługę Pracowniczych Programów Emerytalnych.

Jak zapewniają przedstawiciele Motivizer, użytkowanie systemu jest proste i intuicyjne – zarówno przy wykorzystaniu tzw. infokiosków pracowniczych, pełnowymiarowego desktopa czy laptopa, jak i poprzez urządzenia mobilne typu tablet i smartfon. Pracownicy mają więc możliwość wybierania dowolnych świadczeń pozapłacowych bez konieczności użycia papierowych wniosków i mogą robić to w dowolnym czasie – Motivizer jest bowiem platformą online z 24 godzinnym dostępem przez 365 dni w roku.

Dzięki temu programowi dział kadr zyskuje z kolei automatyczny dostęp do niezbędnych mu raportów – odpada więc konieczność podsumowywania czy rozliczania wszelkich aktywności pracowników związanych z benefitami czy wnioskami. Dzięki temu organizacje upraszczają szereg działań administracyjnych. Warto również dodać, że w systemie dostępny jest moduł kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który umożliwia proste wdrożenie go w przedsiębiorstwie. A co istotne, Motivizer zapewnia integrację z takimi systemami jak SAP, Microsoft Dynamics, IFS, Teta czy Enova.

„Wyróżniają nas przede wszystkim trzy rzeczy. Własna technologia – zawsze dopasowana do indywidualnych potrzeba naszych klientów, bezpieczna i wydajna. Usługi – wysoka jakość, szybkość wdrożenia oraz elastyczne podejście. A także klienci – zaufały nam bowiem najważniejsze polskie firmy, doceniając nasze podejście do bezpieczeństwa oraz umiejętności w adaptowaniu rozwiązań w skomplikowanych procesach biznesowych tych organizacji” – komentuje Paweł Filutowski, CEO i Founder w Motivizer.

Bezpieczeństwo danych

Ochrona danych to w obecnych warunkach rynkowych absolutnie kluczowa kwestia, szczególnie dla systemów z obszaru HR, które przechowują przecież dziesiątki tysięcy rekordów z danymi osobowymi. Dlatego w Motivizer stosowane są i wdrażane najnowsze rozwiązania bezpieczeństwa – firma dysponuje m.in. systemem klasy SIEM (Security Information and Event Management). Spełnia również normy bezpieczeństwa danych w chmurze obliczeniowej i uzyskała certyfikaty ISOCERT PN – EN ISO/IEC 27018:2017-07 oraz PN – EN ISO/IEC 27001:2017-06.

Co szczególnie istotne, platforma stosuje także innowacyjny moduł retencji danych osobowych, pozwalający administratorom HR na łatwe zarządzanie polityką retencji m.in. poprzez tworzenie kategorii retencji i definiowania ich okresu czy też anonimizacji danych. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, moduł ten gwarantuje zgodne z prawem, rzetelne i przejrzyste przechowywanie oraz przetwarzanie powierzonych firmie danych.

Jak to się zaczęło?

Firma powstała w 2014 roku jako pomysł na digitalizację procesów rozliczeniowych w obszarze HR. „Pracowałem w tamtym czasie przy bardzo dużych międzynarodowych projektach IT, widziałem dla jakich obszarów digitalizacja była priorytetem, a gdzie nie wykorzystywano jeszcze pełnego potencjału możliwości, jakie dają narzędzia do wspomagania procesów biznesowych” – wspomina Paweł Filutowski. „Pierwsza wersja aplikacji powstała z wykorzystaniem własnych zasobów. A ponieważ projekt pilotażowy odniósł bardzo duży sukces, postanowiliśmy naleźć inwestora wśród funduszy VC. Uzyskane środki pozwoliły na rozwinięcie projektu MVP w aplikację klasy korporacyjnej – spółka weszła z nowym produktem na rynek komercyjny i sukcesywnie pozyskiwała klientów korporacyjnych” – dodaje.

W 2019 roku firma przestała być start-upem i stała się scale-upem. Co roku notuje stały, dwucyfrowy wzrost w większości kluczowych wskaźników – w ubiegłym roku osiągnęła 50 mln zł przychodu. Z kolei od lutego 2021 roku Motivizer stał się częścią giełdowej grupy JR Holding S.A. W zamian za 44,92% udziałów firma pozyskała środki na dalszy rozwój systemu oraz merytoryczne wsparcie grupy kapitałowej – jeśli chodzi np. o kompetencje w zakresie integracji z systemami SAP. Dodatkowo partnerstwo z nowym akcjonariuszem pozwoliło na rozpoczęcie ekspansji na rynkach międzynarodowych. Firm obsługuje oddziały swoich klientów w Czechach i Austrii, a obecnie przygotowuje się do uruchomienia rozwiązań w oddziałach działających w Hiszpanii oraz w Niemczech.

Z rozbudowanego systemu kafeteryjnego Motivizer korzystają dziś największe polskie firmy i instytucje, jak m.in.: Grupa PZU, KGHM, Emitel, Toyota, Nationale Nederlanden, Japan Tabaco International, AstraZeneca, Adamed, T-mobile Polska, DHL, DPD i inne.

Plany na przyszłość

Zespół scale-upu liczy obecnie 25 osób. Wśród nich zatrudnionych jest dwunastu programistów Java, Spring oraz Angular, a także dwóch specjalistów IONIC. Na co dzień korzystają oni z technologii wirtualizacji, kontenerów oraz narzędzi w modelu SaaS (Office365, Dropox, Pipedrive, Git i inne).

„Cały czas pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami i modułami systemu Motivizer. Mogę zdradzić, że nasz dział R&D pracuje obecnie nad wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji przy wyborze benefitów oraz zastosowaniu blockchain do wypłaty świadczeń oraz zabezpieczenia informacji poufnych” – wskazuje Paweł Filutowski. „Jeśli chodzi natomiast o aspekt biznesowy to planujemy w ciągu dwóch lat podwoić w Polsce liczbę użytkowników  oraz wchodzić na kolejne rynki zagraniczne – jest to również potrzeba biznesowa naszych klientów” – podsumowuje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *