Rynek

Ringier Axel Springer Polska zmigrował do chmury AWS

Inżynierowie Ringier Axel Springer TECH, hubu technologicznego firmy, przenieśli do chmury publicznej AWS 20 marek z portfolio koncernu, 3 petabajty danych i 600 serwerów fizycznych. Ta jedna z największych migracji w Polsce – trwająca ponad 4 lata – nie tylko optymalizuje procesy i koszty, ale otwiera też nowe możliwości biznesowe – poinformowali przedstawiciele Ringier Axel Springer.

Ringier Axel Springer Polska zmigrował do chmury AWSW ramach wspomnianej migracji specjaliści RAS TECH przebudowali ekosystem technologiczny, z którego korzysta 300 programistów, 2000 dziennikarzy oraz 40 milionów użytkowników mediów i usług cyfrowych na trzech kontynentach.

“Nasza firma zawsze miała ambicje być wśród liderów najważniejszych trendów i zmian technologicznych na rynku mediów. Zakończenie migracji naszej infrastruktury i serwisów do chmury publicznej AWS zdecydowanie przyspiesza wdrażanie kolejnych innowacji i przygotowuje nas na coraz szybszą ewolucję branży” – powiedział Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Ta przełomowa zmiana technologiczna wspiera kluczowe produkty najnowszymi rozwiązaniami, takimi jak sztuczna inteligencja i machine learning. Wśród największych projektów możliwych do realizacji właśnie dzięki zmianom technologicznym są m.in. zmiany procesu wydawniczego i pracy redakcji, zmiany produktowe widoczne dla użytkowników końcowych oraz projekty bezpośrednio przekładające się na sukces reklamodawców i zysk firmy, wskazują przedstawiciele Ringier Axel Springer.

Automatyzacja procesu wydawniczego na platformie Ring Publishing wspiera pracę redaktorów, zostawiając więcej czasu na pracę kreatywną. Strona Główna Onetu dostępna jest w 5 milionach wariantów, dopasowywanych w czasie rzeczywistym do zainteresowań i preferencji użytkowników. Największe w historii skoki ruchu wywoływane wybuchem wojny w Ukrainie czy pandemią COVID są zarządzane w sposób automatyczny i nie wpływają już negatywnie na dostępność serwisów. Poza tym, w czasie między kliknięciem, a załadowaniem się strony, prezentowane użytkownikom reklamy również mogą być dopasowywane na podstawie preferencji i historii zachowań w serwisie, co niemal dwukrotnie poprawia skuteczność kampanii performance marketingowych, informują specjaliści.

“Dzięki migracji do chmury AWS mamy dostęp do najnowszych technologii, jesteśmy bardziej odporni na cyberzagrożenia, bardziej otwarci na innowacyjne rozwiązania i możemy lepiej spełniać potrzeby największych marek mediowych takich jak Onet a także zewnętrznych klientów mediowych naszego produktu technologicznego Ring Publishing. Tak jak pieniądze bezpieczniejsze są w banku niż w sejfie w naszym salonie, tak dane użytkowników są jeszcze bezpieczniejsze w chmurze publicznej. A do tego systematycznie ograniczamy emisję CO2” – podsumowuje Paweł Leżański, CTO Ringier Axel Springer Polska.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *