StartupyRynek

Ruszyła czwarta runda ORLEN Skylight Accelerator

PKN ORLEN rozpoczął czwartą rundę naboru projektów w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator, skierowanego do startupów z całego świata. Firmy mogą odpowiedzieć na technologiczne i biznesowe wyzwania określone przez koncern w czterech obszarach: przemysł 4.0, cyfrowa i bezpieczna organizacja, nowoczesna stacja oraz klient przyszłości. Aplikować do programu można do 31 marca 2022 roku.

Ruszyła czwarta runda ORLEN Skylight Accelerator

Jak wskazują przedstawiciele koncernu, współpraca ze startupami wpisuje się w strategię ORLEN2030, zakładającą wzrost jego innowacyjności. W ramach czwartej rundy programu, PKN ORLEN przygotował dla startupów kilka wyzwań technologicznych. W zależności od potrzeb obszarów biznesowych koncernu, w trakcie trwania naboru lista ta może się jeszcze wydłużyć. W tej rundzie firmy mogą aplikować m.in. na wyzwania związane z:

  • analizą, monitorowaniem i kontrolą procesów produkcyjnych,
  • opracowaniem narzędzia do rafinacji danych procesowych do celów optymalizacji,
  • przygotowaniem platformy do automatycznego tłumaczenia i formatowania dokumentów,
  • rozszerzeniem portfela usług komplementarnych na rzecz klientów obszaru detalicznego,
  • automatyzacją obsługi klientów na stacjach paliw, w tym z wykorzystaniem robotów.

“Program ORLEN Skylight accelerator w ostatnim półroczu zbudował silną i rozpoznawalną markę nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach. Świadczy o tym duże zainteresowanie startupów. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla wielu młodych technologicznych spółek, ponieważ umożliwiamy im rozwój innowacyjnych projektów, które odpowiadają na różne, często bardzo wymagające wyzwania w takich obszarach, jak energetyka, produkcja petrochemiczna czy sprzedaż detaliczna” – mówi Łukasz Kopeć, kierownik Działu Innowacji i Akceleracji w PKN ORLEN.

Ponad 220 zgłoszeń i współpraca z 11 startupami

Przypomnijmy, że do tej pory odbyły się trzy rundy akceleracyjne, w ramach których wpłynęło ponad 220 zgłoszeń odpowiadających na prawie 60 wyzwań biznesowych i technologicznych. W wyniku analizy zaproponowanych rozwiązań, koncern zdecydował się na współpracę z 11 startupami. Obecnie PKN ORLEN jest na etapie realizacji kilku wdrożeń pilotażowych.

Jednym z nich jest nowoczesny, wirtualny wideobot dla klientów stacji paliw. Zaprezentuje on usługę Mikrofloty oraz krok po korku wskaże jak poprawnie wypełnić formularz dołączenia do usługi dzięki interaktywnym wideokanałom w aplikacji mobilnej, informują przedstawiciele koncernu. Cyfrowy przewodnik będzie dostępny poprzez zeskanowanie kodów QR znajdujących się w różnych miejscach na stacjach paliw.

Koncern wdraża również elektroniczny czujnik IOT, który wykrywa czynność otwarcia oraz zamknięcia zaworu w cysternie kolejowej, a także przesyła informację o zdarzeniu bezprzewodowo do odpowiednich służb PKN ORLEN.

Zastosowanie w koncernie może znaleźć także rozwiązanie wykorzystujące wizję komputerową i inteligentne algorytmy do zautomatyzowania procesu przygotowania produktów gastronomicznych na stacjach paliw. Ma to pozwolić na rozpoznanie konkretnego rodzaju produktu i określenie właściwego momentu jego wydania. Ponadto wygeneruje raporty zarządcze dotyczące całego procesu gastronomicznego, w tym możliwość oszacowania liczby przygotowywanych produktów w odniesieniu do natężenia ruchu na stacji paliw, wskazują specjaliści koncernu.

Startupy, których rozwiązania będą testowane w ramach akceleracji, uzyskają dostęp do niezbędnej infrastruktury operacyjnej, a także wsparcie ekspertów koncernu oraz mentorów zewnętrznych. Formularz zgłoszeniowy i informacje dotyczące prowadzonych naborów można znaleźć na stronie www.orlen.pl, w zakładce innowacje oraz na stronie akceleratora www.innowacje.orlen.pl

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *