BiznesRynek

Voiceboty – przyszłość komunikacji z klientem

W 2020 roku, w rozwiniętych gospodarkach, nawet 85% interakcji miedzy organizacjami a ich klientami zostanie obsłużonych bez udziału człowieka, wynika z analiz Gartnera. Ta digitalizacja komunikacji, charakterystyczna zwłaszcza dla obecnego okresu pandemii COVID-19, to bardzo dobry czas dla firm oferujących rozwiązania klasy Conversational AI czyli tzw. voiceboty.

Voiceboty – przyszłość komunikacji z klientem

Wspomniane „gadające roboty”, pozwalające na inteligentną, automatyczną obsługę klienta opartą na naturalnym dialogu, notują obecnie rekordowy skok zainteresowania ze strony wielkiego biznesu. Przyczyny są proste – inteligentne maszyny nie trafiają na kwarantannę, a firmy nie chcą, niezależnie od skali epidemii, przerywać lub ograniczać swoich operacji.

Według szacunków Market Research Future, sam rynek Conversational AI – abstrahując od epidemii koronawirusa – ma przed sobą okres dynamicznego wzrostu – do 2024 r. prawdopodobnie wart będzie niemal 16 mld USD, na stałe zmieniając standard i model biznesowy obsługi klienta także w najbardziej zawiłych przypadkach. „Infolinie obsługiwane przez voiceboty to jeden z tych obszarów, w których technologia może skutecznie zastąpić człowieka i uczynić ten odcinek biznesu sprawnie działającym nawet w obecnej, kryzysowej sytuacji” – twierdzi Dawid Wójcicki, prezes i współtwórca Voicetel Communications.

Autorska technologia Brilliance

Voicetel jest, jak podkreślają przedstawiciele firmy, jedyną spółką na krajowym rynku, która opracowała inteligentne i rozumiejące człowieka rozwiązanie służące do prowadzenia automatycznego dialogu. Odpowiada za nie Brilliance, autorska technologia typu smart speech, która działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. Pozwala ona na bieżące dopasowanie scenariusza dialogu do każdego rozmówcy oraz osiągnięcie płynności i swobody dialogu, która bliska jest tej ludzkiej, informują specjaliści Voicetel. Dodajmy jeszcze, że Brilliance zintegrowana jest z rozwiązaniami służącymi do rozpoznawania i syntezy mowy (m.in. Google, Nuance).

W związku z dużym zainteresowaniem na voiceboty, polski twórca zmienił niedawno warunki umowy z T-Mobile Polska zwiększając z 250 do 900 przepustowości jednocześnie realizowanych połączeń przez technologie Voicetel. Skokowo podniósł także limit rozmów na numery komórkowe w skali miesiąca do ponad 430 tys. minut (ponad 300%). Tym samym, inteligentne maszyny producenta są, według jego przedstawicieli, gotowe zastąpić konsultantów w największych firmach i contact center w Polsce.

W planach na przyszłość – kilkujęzyczne europejskie centrum

Spółka jest obecnie na etapie przygotowywania technologii dla automatycznych infolinii zgłoszeniowych klientów z sektora medycznego. Te bowiem odnotowują wzmożony ruch w procesach wstępnej diagnostyki i przy umawianiu wizyt lekarskich.

„Patrząc na zachowanie innych naszych klientów, zakładam, że to dopiero początek boomu na nasze rozwiązania. Pewne jest, że w najbliższym czasie powstawać będą kolejne voiceboty, realizujące cały proces, a nie jedynie jego fragment. Klienci będą chcieli z nimi rozmawiać a dzięki temu procesy obsługi będą faktycznie realizowane. To zaś pomoże firmom uporać się z obsługą klienta w obliczu COVID-19″ – podsumowuje Dawid Wójcicki.

W najbliższej  przyszłości firma zamierz skoncentrować się wokół projektu budowy największego, automatycznego Conversational AI Contact Center w Europie. Działalność tego centrum skupi się ma na realizacji dużych wolumenów rozmów w kilku podstawowych kategoriach kampanii wychodzących w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *