StartupyRynek

Zdaniem szefa Microsoft, warto obserwować start-upy zajmujące się ekologią

Trwający obecnie wyścig w tworzeniu nowych technologii klimatycznych, Brad Smith prezes Microsoft, porównał, w niedawnym wywiadzie dla CNBC, do wielkiego wysiłku jakim było wysłanie pierwszego człowieka na Księżyc. Ponadto stwierdził, iż wierzy, że kształtujący się rynek tych technologii zrodzi w najbliższej przyszłości wiele nowych start-upów.

Zdaniem szefa Microsoft, warto obserwować start-upy zajmujące się ekologią

Wspomnianego wywiadu Brad Smith udzielił CNBC podczas konferencji technologicznej Web Summit w Lizbonie. “Mamy wszelkie możliwości, aby wynaleźć technologie, które są nam niezbędne. A wiele z nowych inwestycji będzie musiało trafić właśnie na ten rynek” – powiedział.

I tak, według najnowszych danych udostępnionych przez Dealroom, globalne inwestycje w start-upy zajmujące się technologiami klimatycznymi przekroczyły już kwotę za cały 2020 rok, osiągając rekordowy poziom 32 miliardów dolarów. Przypomnijmy, że technologie klimatyczne dotyczą rozwiązań mających na celu dekarbonizację planety. Branża ta obejmuje start-upy koncentrujące się między innymi na odnawialnych źródłach energii, pojazdach elektrycznych, rolnictwie komórkowym czy gospodarce leśnej.

Prezes Microsoft, który był również w tym tygodniu na konferencji klimatycznej ONZ COP26, powiedział, że jest przekonany o tym, iż tworząca się przestrzeń technologii klimatycznych spowoduje w nadchodzących latach wysyp wielu nowych firm. “Kiedy patrzę na usuwanie dwutlenku węgla, jego wychwytywanie i składowanie, zrównoważone paliwo lotnicze czy długotrwałe przechowywanie energii w akumulatorach, to myślę, że firmy, które odkryją i zgłębią tajemnice tych innowacji, staną się jednorożcami” – dodał.

Jednocześnie Brad Smith podkreślił, że ważne jest, aby “przekształcić zobowiązania w postęp” poprzez narzędzia takie jak dokładny pomiar wpływu organizacji na środowisko oraz raporty przejrzystości.

Przeczytaj również
Izba Gospodarki Elektronicznej i Microsoft razem dla omnicommerce
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *