Rynek

Action S.A. z blisko 2,4 mld zł przychodów za 2022 rok

Action S.A. przedstawiła wyniki finansowe za ubiegły rok – w omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na poziomie 8,78%. Przychody wyniosły dokładnie 2 366 956 tys. zł, co w porównaniu z rokiem 2021 oznacza wzrost o 59 847 tys. zł. Z kolei skorygowany zysk netto wyniósł w 2022 roku 46 241 tys. zł, względem 64 309 tys. zł za 2021 rok (-18 067 tys. zł). Skorygowana EBITDA wyniosła natomiast 57 988 tys. zł, co oznacza stratę -21 190 tys. zł w porównaniu z rokiem poprzednim (79 178 tys. zł), będącą efektem szybko rosnących kosztów, poinformowali przedstawiciele Action S.A.

Action S.A. z blisko 2,4 mld zł przychodów za 2022 rok

W 2022 roku spółka konsekwentnie realizowała strategię opartą przede wszystkim na rozszerzaniu oferty, dostawców i odbiorców w zakresie różnorodnych grup produktowych oraz na stałym nacisku na rozbudowę kanałów sprzedaży dla zróżnicowanej oferty. Wszystko to jest możliwe dzięki rozwojowi firmy jako „e-commerce hub” i wykorzystywaniu synergii płynącej ze wzrostu biznesu B2B i B2C spółki – wskazali przedstawiciele spółki. Efekty realizacji takiej strategii widać także w szacunkowych danych za I kwartał 2023 roku. Z raportowanych danych wynika, że przychody w tym okresie wyniosły 581 785 629 tys. zł i były wyższe od przychodów za analogiczny okres roku poprzedniego o 6,3%.

“Z analizy naszych danych finansowych za 2022 rok i pierwszego kwartału tego roku wynika, że mimo trudnego dla gospodarki czasu wypracowujemy satysfakcjonujące rezultaty. Jest to efekt wyjątkowej na rynku strategii naszej organizacji, której strukturę trudno dziś porównać do innych podmiotów tego typu na rynku. Dzięki temu, systematycznie rośniemy. Na szczególną uwagę zasługuje rozwój w segmencie projektów własnych e-commerce B2C, gdzie w skali roku nasza firma osiąga imponujące wzrosty. Mam nadzieję, że to dobry znak na przyszłe wyniki” – mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Action S.A.

W ubiegłym roku urósł też segment sprzedaży zagranicznej e-commerce B2B. Spółka koncentrowała się również na rozbudowie oferty dystrybucji rozwiązań zaawansowanych Action Business Center.

“Jak widać, dziś Action to dość złożona maszyna, która wykorzystując liczne synergie jest w stanie działać w wielu różnych kierunkach. Jako e-commerce hub rozwijamy się dzięki bogatej ofercie, ale i sprawności biznesowej, którą wspiera łatwa i wielopłaszczyznowa integracja systemowa oraz zautomatyzowana i nowoczesna logistyka. Ogniwem dystrybucji rozwiązań zaawansowanych jest Action Business Center, gdzie w 2022 roku prowadziliśmy liczne webinary i szkolenia pogłębiające wiedzę oraz umiejętności naszych partnerów biznesowych w zakresie rozwiązań sieciowych, serwerowych czy fotowoltaiki” – podsumował Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action S.A.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *