CDORynek

Bank Pocztowy rozpoczął wdrażanie systemu CRM opartego o rozwiązanie Microsoft w chmurze obliczeniowej

Tym samym stał się jednym z pierwszych banków w Polsce, które korzystają z rozwiązań typu cloud, na rzecz budowania relacji z klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Dzięki nowemu narzędziu klienci Banku Pocztowego zyskać mają bowiem łatwiejszy i szybszy dostęp do wszelkich jego produktów i rozwiązań. Efekty współpracy banku oraz Microsoft mają być widoczne już w I półroczu 2022 roku, poinformowali przedstawiciele Banku Pocztowego. 

Bank Pocztowy rozpoczął wdrażanie systemu CRM opartego o rozwiązanie Microsoft w chmurze obliczeniowej

Bank Pocztowy, zgodnie z przyjętą przez zarząd strategią, jest obecnie w trakcie procesu cyfrowej transformacji, której efektem jest wprowadzenie innowacyjnych usług i produktów. Przypomnijmy, że instytucja może pochwalić się choćby pierwszą w Polsce biometryczną kartą płatniczą, umożliwiającą autoryzację płatności poprzez odcisk palca (o tym jak dokładnie działa to rozwiązanie pisaliśmy już na łamach serwisu ITwiz). Bank Pocztowy zapewnił również dostęp do aplikacji wykorzystującej biometryczną analizę twarzy do potwierdzenia tożsamości klienta podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy. Wcześniej natomiast, specjaliści banku przeprowadzili proces migracji wszystkich swoich klientów oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy. Istotnym elementem wspomnianych przemian jest wykorzystanie chmury obliczeniowej do budowy wartości biznesowej dla klientów, wskazują przedstawiciele banku.

“Bank Pocztowy dokonuje przełomowej transformacji od tradycyjnego banku do cyfrowego „challengera”, kreującego zupełnie nowe doświadczenia dla klientów i pracowników przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Szerokie wykorzystanie chmury obliczeniowej w działalności bankowej to nie tylko symbol cyfrowej transformacji, ale realne korzyści dla klientów. Zyskają oni łatwiejszy i szybszy dostęp do portfolia naszych produktów i usług. Jego zastosowanie będzie zgodne z przepisami Komisji Nadzoru Finansowego. Pierwsze efekty naszej współpracy z Microsoft powinniśmy zobaczyć już w I półroczu tego roku” – skomentował Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

Cloud wewnątrz organizacji

Warto podkreślić, że wcześniej Bank Pocztowy udostępnił swoim pracownikom inne rozwiązania informatyczne dostępne w chmurze. Otóż 1200 pracowników tej instytucji zyskało dostęp do narzędzi chmurowych Microsoft, a cyfrowe środowisko pracy i współpracy Office 365 stworzyło warunki do dalszego rozwoju innowacyjnych produktów i usług bankowych. Narzędzia te stały się także kluczowym sposobem podtrzymania, a w wielu przypadkach podniesienia efektywności współpracy w zespole, wskazali przedstawiciele banku.

Przy współpracy z Microsoft powstaje również konwersacyjny bot, który pozwolić ma na łatwe przeszukiwanie bazy wiedzy zgromadzonej w środowisku Sharepoint.

“Bank Pocztowy udowadnia, że chmura obliczeniowa przyspiesza kreowanie innowacji nie tylko z korzyścią dla klientów, ale również pracowników” – stwierdził Bartosz Stebnicki, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft. “Bank włączył chmurowe przyspieszenie, czego efekty możemy oglądać już dzisiaj w formie nowych cyfrowych usług. Jestem przekonany, że chmura będzie wspierać pracowników Banku Pocztowego w dalszym kreowaniu kolejnych usług z korzyścią dla rynku” – dodał.

Bezpieczeństwo w chmurze

Pilotaż wspomnianego projektu wprowadzenia usług Office 365 nastąpił w lipcu 2020 roku, a samo wdrożenie w styczniu roku 2021, co potwierdza sprawność przedsięwzięcia. Od samego początku cały proces był oczywiście realizowany w zgodzie z prawem bankowym i wytycznymi Komisji Nadzoru Finansowego. A trzeba podkreślić, że wprowadzenie narzędzi chmurowych w instytucji bankowej to poważne wyzwanie organizacyjne i techniczne.

“Niewielka grupa rozwiązań spełnia szereg wysokich wymagań w zakresie bezpieczeństwa i zgodności. Office 365 wpisuje się w te wymagania i daje nam poczucie bezpieczeństwa pracy w chmurze. Bank po swojej stronie musi również zapewnić odpowiednie zabezpieczenia – analizy ryzyka, plan przetwarzania danych w chmurze, plany awaryjne, plan wyjścia  – to tylko kilka elementów, które należy spełnić” – wskazał Jacek Presz, dyrektor Biura Zarządzania IT w Banku Pocztowym. “Warto jednak było podjąć to wyzwanie. Dzięki nowym narzędziom współpraca jest łatwiejsza, a zespół Banku Pocztowego może skupić się na budowaniu lepszej oferty dla klientów. Oferty, która w coraz większym stopniu opierać się będzie na rozwiązaniach chmurowych, takich jak nowy system CRM” – podsumował.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *