BiznesRynek

Rolnicy coraz chętniej sięgają po onlinowe narzędzia

Obraz rolnika pracującego zdalnie czy mobilnie nie jest już niczym nadzwyczajnym. Internet staje się najważniejszym medium komunikacji z rynkiem i wypiera dotychczasowe, tradycyjne formy działania. Ogłoszenia, zarówno skupujących, jak i oferujących do sprzedaży swoje produkty rolników, łatwa w zarządzaniu baza kontrahentów, udostępnianie ogłoszeń przez SMS i e-mail czy tylko wyselekcjonowanym odbiorcom, najbardziej aktualna mapa skupów z jawnymi cenami – to wybrane możliwości, jakie daje coraz bardziej popularna platforma Agralan.

Rolnicy coraz chętniej sięgają po onlinowe narzędzia

Młode pokolenie rolników nie ma zbyt wiele czasu – liczy się szybki dostęp do informacji. “Młodzi mają – dosłownie – internet w kieszeni. Na telefonie czy tablecie jednym palcem załatwiają większą część spraw. I nie ma to tylko związku z pandemią, bo myślę, że trend działania w sieci zamiast jechania do klienta będzie się utrzymywał. Powoli przestaje też dotyczyć tylko ludzi młodych. Działam w branży rolnej od prawie 30 lat, a od blisko 15 lat handluję zbożem i mam wielu stałych klientów, z którymi w zasadzie nigdy się nie widzieliśmy. Takie czase” – mówi Mariusz Kaliszewski, menedżer skupu z firmy Szmidt zajmującej się skupem zbóż oraz zaopatrywaniem rolników w niezbędne środki do produkcji rolnej

Spostrzeżenia menedżera potwierdzają analitycy. Według najnowszego opracowania Izby Zbożowo-Paszowej we współpracy z innymi organizacjami branżowymi, w 2020 roku zbiory zbóż w Polsce wyniosły około 33,3 mln ton, tj. o 15% więcej niż rok wcześniej. Jest to sytuacja odosobniona w porównaniu z pozostałymi krajami UE, które w większości odnotowały niższe lub dużo niższe zbiory. Jednak bezpośredni dotychczasowy wpływ pandemii COVID-19 na rynek zbóż w ocenie przedstawicieli branży jest dość ograniczony. Według specjalistów, odbudowa zerwanych łańcuchów dostaw potrwa wiele miesięcy czy nawet lat. Natomiast zapotrzebowanie na żywność będzie wciąż rosło, a przemodelowaniu ulegną kanały jej dystrybucji.

Przeczytaj również
Exatel zaprezentował dobre wyniki finansowe za rok 2019 i I kwartał 2020 roku

Funkcjonalności platformy Agralan

Współczesny rolnik rozumie zachodzące zmiany, ceni swój czas, stawia na jakość, poszukuje nowoczesnych rozwiązań online, aktualnych ogłoszeń, jawnych cen, wachlarza opcji komunikacji z kontrahentem. Szczególnie ceni te narzędzia, które powstawały i są rozwijane w oparciu o codzienne doświadczenia ludzi z branży. Na takie właśnie partnerstwo postawiła platforma Agralan, która ukierunkowana jest na potrzeby rolników i efektywne łączenie ich z kupującymi. Narzędzie stworzone przez producenta oprogramowania, wrocławską firmę InsERT, pozwala bez wychodzenia z domu, zamieścić ofertę online kupna lub sprzedaży produktów rolnych i maszyn, przeprowadzić negocjacje z potencjalnymi kontrahentami czy uzgodnić szczegóły załadunku oraz dostawy.

“Intensywnie pracujemy nad tym, by spotkania sprzedających i kupujących na platformie były maksymalnie efektywne, szybkie i łatwe, a także powszechne, bo to jest warunkiem jej przydatności” – mówi Jarosław Jaszczuk, menedżer ds. kluczowych klientów Agralan.

I tak, użytkownicy platformy mogą przeglądać aktualne ogłoszenia sprzedaży i kupna produktów rolnych i maszyn, mają dostęp do mapy skupów z ich lokalizacjami i aktualnymi cenami. Mogą też składać propozycje sprzedaży do ogłoszeń zakupu. Jak wskazują przedstawiciele producenta, platforma pozwala filtrować ogłoszenia i zbierać w jednym miejscu dokładnie te, które dotyczą wybranego regionu – z ceną dostosowaną do powiatu i uwzględniającą odległość od miejsca rozładunku. Ogłoszenia na portalu można nie tylko publikować w strefie ogłoszeń, ale poprzez e-mail i SMS-y udostępniać odbiorcom, którzy nie są użytkownikami platformy. Dostępny jest także kalendarz dostaw czyli narzędzie do zarządzania harmonogramem rozładunków. Użytkownicy mają również wgląd do historycznych danych, które dotyczą zawartych transakcji handlowych, przebiegu negocjacji oraz wymienianych dokumentów. Mogą tworzyć bazy kontrahentów, z którymi negocjowali, zawierali transakcje lub którym udostępniali ogłoszenie albo dostawę przezSMS lub e-mail. Dane te są bezpiecznie przechowywane na serwerach – podsumowują przedstawiciele Agralan.

Przeczytaj również
Jak nie dać się oszukać w e-commerce

W ramach platformy działają dwa pakiety: bezpłatny oraz komercyjny. Twórcy udostępniają także wersję testową pod adresem: demo.agralan.pl

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *