PracaRynek

Rośnie centrum operacyjne Shell w Krakowie – ponad 4100 specjalistów

Mimo koronawirusa Shell Business Operations Kraków rekrutuje nowe osoby – przez pierwsze cztery miesiące 2020 roku do zespołu dołączyło 250 osób, z czego 100 na nowo utworzone stanowiska pracy. Obecnie centrum zajmuje się wspieraniem rozwoju sieci stacji paliw na całym świecie. Ponadto realizowane są w nim globalne projekty z zakresu analizy technicznych danych eksploracyjnych.

Rośnie centrum operacyjne Shell w Krakowie – ponad 4100 specjalistów

Shell Business Operations Kraków jest jednym z 5 centrów operacyjnych koncernu na świecie i trzecim w Europie pod względem zatrudnienia – obecnie pracuje w nim ponad 4100 specjalistów, z czego ponad 700 to cudzoziemcy reprezentujący ponad 50 narodowości. Wspierają oni operacje Shell w zakresie m.in. finansów, raportowania, obsługi klientów, logistyki, zakupów, komunikacji czy marketingu. Obecnie centrum prowadzi rekrutacje na stanowiska m.in. specjalistów ds. podatków, zarządzania danymi, analityki biznesowej, zakupów i marketingu.

„Pandemia koronawirusa to duże wyzwanie dla wszystkich pracodawców i pracowników. Jednocześnie jednak w sektorze operacji biznesowych obserwujemy dużą mobilizację i sprawność w dostosowywaniu się do wymuszonych przez pandemię zmian. 2020 rok przyniósł nam kolejne nowe zadania i obszary rozwoju. Kontynuujemy tę ścieżkę pomimo nowych okoliczności. 80 spośród nowo zatrudnionych specjalistów dołączyło do nas już w drugim kwartale br. Rekrutacje odbywają się w modelu zdalnym, podobnie jak wdrożenie nowych pracowników do pracy” – mówi Agnieszka Pocztowska, dyrektor generalna Shell Business Operations Kraków.

95% kadry pracuje zdalnie

Zespół krakowskiego centrum od połowy marca pracuje zdalnie – na ten model przestawiło się ponad 95% jego kadry. Biura w Shell Energy Campus pozostają otwarte jedynie w celu realizowania krytycznych potrzeb biznesowych, przy zachowaniu ścisłych rygorów sanitarnych. Jak informują przedstawiciele polskiego oddziału koncernu, przechodząc na nowe warunki pracy, centrum zachowało pełną płynność i ciągłość prowadzonych procesów. Pomogły doświadczenia wynikające z międzynarodowego charakteru działalności centrum, w tym realizacji globalnych projektów.

„Narzędzia pracy zdalnej stosowaliśmy od lat, a wirtualne zespoły to codzienność dla wielu naszych pracowników. Niemniej jednak, istotne było zapewnienie pracownikom odpowiednich narzędzi do pracy poza biurem. Z jednej strony były to kwestie „twarde”, takie jak sprzęt komputerowy: dodatkowy monitor, klawiatura, czasem router. Z drugiej, czynniki związane z edukacją na temat ergonomicznej organizacji pracy w warunkach domowych, jej bezpieczeństwa i higieny, ale także aspektów związanych ze zdrowiem psychicznym oraz radzeniem sobie ze stresem. W tym ostatnim obszarze prowadzimy warsztaty na temat zarządzania emocjami, oferujemy również wsparcie psychologów” – tłumaczy Agnieszka Pocztowska.

Łączenie kompetencji IT z inżynierskimi

Jak informują specjaliści reprezentujący koncern, w Krakowie rozwija on obecnie m.in. dział Technical Asset Operations, który zajmuje się wsparciem procesów wydobywczych ropy i gazu, w tym zarządzaniem technicznymi danymi eksploracyjnymi. Pracujący w nim eksperci odpowiadają ponadto za przygotowanie oraz monitoring zużycia urządzeń wspierających funkcjonowanie rafinerii, platform i turbin. W skład zespołu wchodzą m.in. geolodzy, geofizycy, petrofizycy, mechanicy maszyn czy specjaliści  ds. wizualizacji danych, łączący kompetencje IT z inżynierskimi. Pełnią oni kluczowe role w zwiększeniu efektywności i bezpieczeństwa procesów wydobywczych m.in. w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Norwegii, Szkocji, Holandii, Azji czy Afryce, zaznaczają przedstawiciele koncernu.

W tym roku w Shell Business Operations Kraków ruszył także rozwój nowego działu Retail, linii biznesowej wspierającej rozwój sieci paliwowej koncernu globalnie oraz sprzedaż produktów na stacjach, informują przedstawiciele krajowego centrum. I tak, w nowym zespole mają się znaleźć specjaliści z obszarów Customer Experience, CRM i Digital. Poszukiwani będą przede wszystkim doświadczeni eksperci na poziomie seniorskim i menedżerskim. Centrum rozwija także dział Creative Solutions, który odpowiedzialny jest za tworzenie szerokiej gamy projektów kreatywnych, wykorzystywanych międzynarodowo, m.in. kampanii zintegrowanych, treści cyfrowych, social media czy prezentacji – podsumowują przedstawiciele Shell.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *