BiznesPracaPolecane tematy

Co piąty pracownik uważa, że praca zdalna z domu zwiększa efektywność

18% pracowników stwierdza, że praca zdalna w domu poprawia ich efektywność, a 37% z nich nie zauważa zmiany, w porównaniu z wykonywaniem obowiązków w siedzibie firmy – wynika z badania firmy NEXERA przeprowadzonego przez InsightOut Lab. Co trzeci respondent (29%) przyznaje, że praca w systemie home office powoduje spadek efektywności podczas wykonywania swoich obowiązków.

Co piąty pracownik uważa, że praca zdalna z domu zwiększa efektywność

Jednocześnie, jak wskazuje badanie NEXERY, wykonywanie pracy zdalnej wiąże się też z wieloma trudnościami. Problemy mogą dotyczyć szczególnie tych pracowników, którzy do tej pory nie posiłkowali się trybem „home office” – co więcej aż 57% uczestników badania przyznało, że nigdy nie skorzystało z takiej możliwości. I tak, wśród trzech najczęściej pojawiających się trudności, z jakimi mierzą się zdalni pracownicy, znalazło się ograniczenie możliwości pracy zespołowej (29% respondentów uznało, że jest to jedno z głównych wyzwań), brak możliwości realizacji niektórych zadań zdalnie (27%) oraz zarządzanie rozproszonym zespołem (27%).

„Ponadto połowa respondentów przyznała, że ma problemy z koncentracją, zaś 35% stwierdziło, że nie ma warunków do pracy zdalnej w ogóle. Wyzwaniem jest też oddzielenie życia prywatnego od zawodowego – ten problem zgłosiło aż 53% pracowników” – wskazuje Paweł Biarda, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w firmie NEXERA.

Mniej uciążliwe problemy jakie niesie ze sobą praca w trybie home office

Innymi, nieco mniej uciążliwymi problemami, okazały się być: przekazywanie wiedzy pracownikom i uczenie ich nowych umiejętności, ograniczone możliwości konsultacji działań lub zadań, pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie relacji z nimi i interesariuszami – wynika z raportu NEXERY.

„Z naszego badania wynika, że pracownicy mają najmniej problemów z organizowaniem i przeprowadzaniem spotkań kreatywnych z zespołem (19%) oraz przeprowadzaniem rekrutacji i wdrażaniem pracowników (16%)” – mówi Piotr Wieczorkiewicz, członek zarządu ds. operacji w firmie NEXERA.

Najistotniejsze przy pracy zdalnej: samodyscyplina oraz dobre narzędzia

Sondaż pokazał również, że Polacy zdają sobie sprawę z faktu, iż praca w domu wymaga od nich większej samodyscypliny – potwierdziło to prawie ¾ pytanych pracowników. Co więcej, niemal 60% respondentów stwierdziło, że wie jak efektywnie pracować z domu i wykorzystanie tej wiedzy faktycznie przynosi rezultaty. Praca nad sobą, organizacja czasu i samodyscyplina to nie jedyne plusy zaistniałej sytuacji. Ponad połowa badanych (51%) w wyniku przejścia na pracę zdalną, poznała lepiej działanie wielu programów, aplikacji oraz narzędzi internetowych, z których wcześniej nie korzystała.

Przedstawiciele firmy NEXERA zawracają również uwagę na fakt, iż od zapewnienia szybkiego oraz stałego internetu zależy obecnie los wielu pracowników z różnych branż. „Dostęp do szybkiego łącza pozwala na sprawną komunikację, wymianę informacji i wiedzy między pracownikami, zarządem, klientami oraz interesariuszami. Niezawodna sieć stała się zatem jednym z podstawowych narzędzi do pracy. Ankietowani to potwierdzają – 67% spytanych pracowników uważa szybkie i stabilne łącze za najbardziej przydatne rozwiązanie w pracy zdalnej” – podsumowuje Piotr Wieczorkiewicz.

Badanie na zlecenie operatora telekomunikacyjnego NEXERA zostało zrealizowane przez InsightOut Lab między 27 a 30 marca 2020 roku, na grupie 1064 osób aktywnych zawodowo.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 thought on “Co piąty pracownik uważa, że praca zdalna z domu zwiększa efektywność”