PracaRynek

Pracownicy liczą ile nadgodzin przepracowali w home office

Aż 42% pracowników przyznało, że podczas home office na realizację służbowych obowiązków poświęca więcej godzin niż w biurze – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Ricoh. Z kolei 31% respondentów odczuwa zniechęcenie i brak motywacji ze względu na problemy z korzystaniem ze sprzętu oraz różnego rodzaju systemów. Istotnym problemem jest również brak odpowiedniego wsparcia działów IT – 30% badanych skarży się na utrudniony kontakt i trudność z uzyskaniem szybkiej pomocy.

Pracownicy liczą ile nadgodzin przepracowali w home office

Brak dostępu do odpowiednich narzędzi usprawniających współpracę i zapewniających dostępność do kluczowych danych obniża efektywność, rodzi frustrację i źle wpływa na nastawienie do pracy, wynika ze wspomnianego badania. Dlatego kluczowe jest stworzenie optymalnych warunków, które pozwolą pracownikom elastycznie przełączać się między pracą z domu i z biura.

Niestety, wiele organizacji nie sprostało na razie temu zadaniu. Jak wskazuje analiza, 24% badanych wskazało, że nie dysponuje odpowiednimi narzędziami, aby zapewnić odpowiedni poziom usług dla swoich klientów. Natomiast 27% potwierdziło, że nie może w pełni efektywnie współpracować w zespole. Statystyki te pokazują potrzebę gruntownych zmian i inwestycji w nowe technologie, bo bez nich przyszły sukces przedsiębiorstw stoi pod dużym znakiem zapytania, uważają twórcy badania. Specjaliści dodają, iż problemy techniczne to również zagrożenie dla bezpieczeństwa danych. 27% ankietowanych przyznaje, że przez braki w tym obszarze nie może działać zgodnie z procedurami obowiązującymi w  firmie.

„Firmy muszą wyposażyć swoich ludzi w narzędzia, które pozwolą im pracować mądrzej i będą dla nich wsparciem. Technologie, z których korzystają nie mogą generować dodatkowych problemów. To powoduje frustracje i kradnie czas potrzebny na wykonanie ważnej z perspektywy biznesowej pracy. Żadna firma nie może sobie pozwolić na coś takiego” – podsumowuje David Mills, CEO w Ricoh Europe.

Przeczytaj również
Blisko 78 milionów transakcji w I kwartale 2020 roku – BLIK rozkręca się na dobre

Badanie zrealizowane na zlecenie Ricoh przeprowadzono ankietując 632 pracowników z firm zatrudniających od 250 do 999 osób.

Tagi

Komentarze

Dodaj także na LinkedIn feed

Powered by WP LinkPress