CDOAplikacje

Cisco: Technologia umożliwia jednolite doświadczenia w modelu pracy hybrydowej

Według prognoz Cisco, 98% wszystkich spotkań biznesowych będzie odbywać się w formie hybrydowej, czyli takiej, w której co najmniej jedna osoba bierze udział zdalnie. To oznacza, że nie każdy uczestnik będzie miał idealne warunki, aby porozmawiać, wygłosić prelekcję czy wyświetlić prezentację. Narzędzia do współpracy muszą zatem nadążać za zmianami stylu oraz filozofii pracy. Nie tylko ułatwiając sprostanie wyzwaniom pojawiającym się podczas wspólnej pracy, ale także automatyzując wiele powtarzalnych czynności, co pozwoli użytkownikom zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na bardziej kreatywne zadania.

Cisco: Technologia umożliwia jednolite doświadczenia w modelu pracy hybrydowej

 

Odpowiedzią na potrzeby zapewnienia jednolitych doświadczeń wynikających z hybrydowej formy współpracy jest prawie 1000 nowych funkcji, które specjaliści Cisco wprowadzili w ciągu ostatniego roku w platformie Webex. Wśród najciekawszych udogodnień należy wymienić:

  • Tłumaczenie w czasie rzeczywistym z języka angielskiego na ponad 100 języków obcych, w tym język polski.
  • Redukcję szumów i innych zakłóceń podczas rozmowy. Technologia wykorzystująca sztuczną inteligencję rozróżnia mowę od hałasów w tle, a także usuwa przeszkadzające dźwięki w czasie rzeczywistym.
  • Udostępnianie prezentacji, wideo lub aplikacji jako dynamicznego tła z nałożonym obrazem osoby wypowiadającej się.
  • Analizę gestów podczas spotkań w oparciu o technologię rozpoznawania ruchu ciała. W praktyce oznacza to m.in., że użytkownik, któremu podoba się prezentacja może dać temu wyraz podnosząc kciuk w górę, a sztuczna inteligencja zaprezentuje to w formie wirtualnej (emotikon) pozostałym uczestnikom spotkania.
  • Angażowanie uczestników spotkań poprzez ankiety, quizy, Q&A i wiele innych rozwiązań wspomaganych przez aplikację Slido.
  • Webex Assistant – automatyczne sporządzanie notatek ze spotkania, wydawanie komend głosowych, automatyczne wykrywanie użytkownika i inne.
  • Tworzenie transkrypcji nagranych spotkań i wydarzeń – w języku angielskim.

„Osoby, które pracują z biura nie mogą być faworyzowane względem tych, które znajdują się poza nim. Włączenie pracowników zdalnych do współpracy jest obecnie kluczowym zadaniem wszystkich organizacji. Musimy pamiętać, że warunki pracy zdalnej nie zawsze są idealne. Jak wynika z danych Cisco tylko 43% pracowników z Polski uważa, że jest przygotowana pod względem technologicznym do pracy z domu. Biznes musi zapewnić odpowiednie narzędzia, które sprawią, że każdy będzie mógł efektywnie wykonywać swoje obowiązki niezależnie od tego gdzie się znajduje” – przekonuje Przemysław Kania, dyrektor generalny Cisco w Polsce.

O tym jak ważna jest technologia w pracy hybrydowej świadczą choćby wyniki badania „Accelerating Digital Agility”. Nawet 86% respondentów stwierdziło, że umożliwienie rozproszonym pracownikom bezproblemowego dostępu do aplikacji i wysokiej jakości doświadczeń związanych ze współpracą jest ważne lub bardzo ważne.

Bezpieczne biura

Wirtualne środowiska do współpracy to oczywiście tylko jeden wymiar pracy hybrydowej. Aby model ten udało się skutecznie wdrożyć, same budynki biurowe również muszą się zmienić, ułatwiając powrót z home office. Ogromne znaczenie ma także kwestia bezpieczeństwa – jeszcze w marcu tego roku 95% pracowników nie czuło się komfortowo na myśl o powrocie do biura, ze względu na pandemiczny kryzys.

Jak wskazują przedstawiciele producenta, rozwiązania Cisco Webex ułatwiają stworzenie przyjaznej przestrzeni, w której możliwe jest zachowanie norm sanitarnych. I tak, czujniki w urządzeniach Cisco wykrywają, ile osób znajduje się w sali konferencyjnej i wysyłają alerty do uczestników, jeśli jest ich zbyt wielu. Z kolei możliwość bezdotykowej obsługi terminali pozwala unikać kontaktu z potencjalnie skażoną powierzchnią, a informacje o obłożeniu sal konferencyjnych umożliwiają zaplanowanie cyklicznych dezynfekcji powierzchni.

Hybrydowa przyszłość biznesu

Praca w modelu hybrydowym najprawdopodobniej zostanie z nami na dłużej, o czym świadczyć może fakt, że w minionym miesiącu z platformy komunikacyjnej Webex Meetings skorzystało aż 650 milionów użytkowników, odbywając w tym czasie ponad 30 miliardów minut spotkań. Zdaniem ekspertów Cisco, wynik ten to w dużej mierze zasługa wzrostu świadomości użytkowników, którzy doceniają wysoki poziom bezpieczeństwa jaki zapewnia platforma. Przypomnijmy, że do najważniejszych funkcji z zakresu bezpieczeństwa należą:

  • automatyczne przypisywanie spotkaniom i ich uczestnikom indywidualnych identyfikatorów i haseł,
  • zapewnienie całościowego szyfrowania danych przesyłanych między uczestnikami,
  • blokowanie nieuprawnionego dostępu osób trzecich,
  • przygotowywanie transkrypcji rozmów tylko w oparciu o wewnętrzną aplikację Cisco (Voicea), dzięki czemu nie są one przechowywane na zewnętrznych serwerach.

Warto również dodać, że poza platformą Webex Meetings, będącą częścią środowiska Webex Suite, istnieje także platforma Webex Events pozwalająca na organizację większych, interaktywnych wydarzeń dla dużych grup uczestników. Mogą to być zarówno webinary, szkolenia czy warsztaty, podczas których użytkownicy wchodzą w interakcje z prowadzącym, jak i webcasty, gdzie ogląda się jedynie prezentację wideo.

Ponadto, jak wynika z danych Cisco, rośnie zainteresowanie nie tylko aplikacjami do współpracy, ale również urządzeniami przydatnymi podczas spotkań zdalnych i hybrydowych, takimi jak: zestawy słuchawkowe, kamery, monitory i ekrany konferencyjne, telefony oraz akcesoria (w tym panele informacyjne w pomieszczeniach, mikrofony i inne). Przykładowo w minionym kwartale sprzedaż osobistych terminali wideo z serii Webex Desk Series wzrosła o 50%, podsumowują przedstawiciele producenta.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *