AplikacjeBiznesRynekPolecane tematy

Nawet 70% aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS

Oprogramowanie dostępne w modelu Software as a Service jest coraz bardziej popularne w organizacjach. Z raportu “2020 State of SaaSOps” przygotowanego przez BetterCloud wynika, że liczba programów uruchamianych w firmach z chmury SaaS wzrosła w ciągu trzech lat z 16 nawet do 80. Są to rozmaite narzędzia – od wewnętrznego komunikatora po oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży w sieci.

Nawet 70% aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS

Najważniejsze informacje

  • Liczba programów uruchamianych w firmach z chmury SaaS wzrosła w ciągu trzech lat z 16 nawet do 80.
  • Już 70% aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS.
  • Według Grand View Research, udział w rynku sklepów opartych na rozwiązaniach chmurowych takich jak SaaS, który już w 2019 roku wynosił 77%, w kolejnych latach jeszcze bardziej wzrośnie.
  • "SaaS obniża próg wejścia. Pozwala skorzystać z narzędzi, potrzebnych w rozwoju, a dotąd pozostających poza zasięgiem finansowym. W naszym sektorze widzimy, że SaaS ogromnie ułatwia uruchomienie sklepów internetowych przez nowych sprzedawców. Inwestycja w oprogramowanie staje się rozsądnym kosztem prowadzenia działalności” - wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper.
  • Spośród ponad 15 tys. firm na świecie oferujących oprogramowanie w formie dostępu do platformy SaaS, zdecydowana większość powstała w minionej dekadzie.

Netflix, Uber, Slack, Spotify, Airbnb – usługi te dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników w kilka sekund – wystarczy wejść na odpowiednią stronę i zalogować się. Dodajmy, że rejestracja i korzystanie z nich nie wymaga zakupu żadnego programu i instalowania go na dysku komputera. Wszystkie działają bowiem w modelu SaaS, gdzie niezbędne oprogramowanie udostępniane jest jako element związanej z nim usługi. A wykorzystywane do tego pliki znajdują się w chmurze danych.

Przeczytaj również
Avaya opublikowała wyniki finansowe za czwarty kwartał

Spośród ponad 15 tys. firm na świecie oferujących oprogramowanie w formie dostępu do platformy SaaS, zdecydowana większość powstała w minionej dekadzie. Jednak najbardziej popularni przedstawiciele tej kategorii to nie właściciele kultowych marek technologicznych. Do największych firm SaaS na świecie należą Salesforce (dostawca narzędzi chmurowych), Shopify (platforma e-commerce), Service Now (platforma do zarządzania procesami w firmie), Zoom (narzędzie do telekonferencji), Atlassian (narzędzia dla programistów) czy Workday (narzędzia do zarządzania finansami i zasobami ludzkimi).

O tym, że to właśnie firmy stają się najlepszymi odbiorcami rozwiązań SaaS przekonuje ostatni raport BetterCloud. Wskazuje on, że już 70% aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS. Z kolei opublikowany w ubiegłym roku Grand View Research wskazuje, że podstawowym czynnikiem rozwoju sektora e-commerce w nowej dekadzie będzie szybko rosnąca liczba sprzedawców działających w internecie. Twórcy opracowania przewidują, że udział w rynku sklepów opartych na rozwiązaniach chmurowych takich jak SaaS, który już w 2019 roku wynosił 77%, w kolejnych latach jeszcze bardziej wzrośnie.

Jak model SaaS sprawdził się w Shoper?

O tym, że model usług w chmurze typu SaaS, który świetnie nadaje się do rozwiązań z obszaru rozrywki, jest tak samo użyteczny dla biznesu, przekonują przedstawiciele platformy Shoper, jednego z liderów polskiego e-commerce. “Koszt stworzenia dedykowanego oprogramowania często bywa zaporowy dla dużego grona przedsiębiorców, którzy potrzebują fachowych narzędzi, by konkurować w swojej branży. SaaS obniża próg wejścia. Pozwala skorzystać z narzędzi, potrzebnych w rozwoju, a dotąd pozostających poza zasięgiem finansowym. W naszym sektorze widzimy, że SaaS ogromnie ułatwia uruchomienie sklepów internetowych przez nowych sprzedawców. Inwestycja w oprogramowanie staje się rozsądnym kosztem prowadzenia działalności” – wyjaśnia Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper.

Przeczytaj również
DGTL: nowa kancelaria na polskim rynku prawniczym

Przypomnijmy, że Shoper w model SaaS wszedł w 2010 roku. A ponieważ w kolejnych latach udział klientów korzystających z tej formy dystrybucji bardzo szybko się zwiększał, skłoniło to firmę do skupienia się na tym rozwiązaniu. Jak zaznaczają przedstawiciele platformy, podstawową zaletą modelu SaaS jest łatwość w ulepszaniu i rozwijaniu oprogramowania. Kolejnych usprawnionych wersji narzędzi nie trzeba przesyłać subskrybentom z prośbą, by zainstalowali je u siebie, aby w pełni móc korzystać z najnowszych rozwiązań. Oprogramowanie aktualizowane jest na bieżąco, w sposób automatyczny.

„Kilka lat temu zaczęliśmy poza samym modułem sprzedażowym m.in. kampanie reklamowe czy obsługę szybkich płatności online. Wcześniej sprzedawcy chcąc wprowadzić tego rodzaju ulepszenia w swoich sklepach musieli korzystać z zewnętrznych wtyczek i samodzielnie je konfigurować. Dzięki chmurze SaaS dużo łatwiej zadbać nam o integrację z innymi systemami. Gdy miesiąc temu wprowadziliśmy obsługę płatności odroczonych za pomocą systemu PayPo, w krótkim czasie stała się dostępna dla wszystkich naszych sprzedawców. Mogą ją uruchomić u siebie w kilka minut” – podsumowuje Oliwa Tomalik.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *