Biznes

Google będzie wspierać budowanie świadomości potencjału technologii

Na początku lipca rozpocznie się pilotaż organizowanego przez Google programu Internetowe Rewolucje. Ma on ułatwić przedsiębiorcom zdobywanie kompetencji ułatwiających wykorzystanie nowych technologii m.in. pod kątem ekspansji na rynki zagraniczne. Docelowo program ma objąć ponad 100 tys. polskich firm.

Google będzie wspierać budowanie świadomości potencjału technologii

Udział w programie Internetowe Rewolucje ma pozwolić na pozyskanie umiejętności ułatwiających wykorzystanie nowoczesnych, cyfrowych i internetowych rozwiązań w ramach prowadzonej działalności biznesowej. Program dotyczyć ma zarówno rozwiązań mobilnych, jak i nowych technologii internetowych oraz rozwiązań chmurowych. W oficjalnym komunikacie czytamy, że „dzięki pozyskanym umiejętnościom przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób”.

Wedle zapowiedzi biorące udział w programie firmy będą mogły skorzystać z indywidualnych warsztatów pomagających poznać rozwiązania odpowiadające ich unikalnym potrzebom. „W ramach programu Internetowe Rewolucje chcemy zapewnić bezpośrednie wsparcie polskim przedsiębiorcom w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym” − podkreśla Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Country Director w Google Polska. Program Internetowe Rewolucje obejmuje też szereg otwartych sesji szkoleniowych. Jest organizowany pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Konfederacji Lewiatan oraz Krajowej Izby Gospodarczej.

„Kompetencje cyfrowe to dzisiaj część podstawowych kompetencji biznesowych. Jednak ciągle zbyt dużo przedsiębiorców tego nie dostrzega. Posiadanie komputera, laptopa, smartfona to dopiero początek. Trzeba wiedzieć, nie tylko jak z nich korzystać, ale przede wszystkim do czego w biznesie mogą być użyteczne. I tu już mamy poważne problemy − ciągle zbyt dużo firm nie widzi potrzeby posiadania własnej strony internetowej, a wśród tych, które ją mają, część nie za bardzo wie, do czego może być biznesowo wykorzystywana. I do czego sam internet może być wykorzystywany. A świat ucieka” − mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

W programie Internetowe Rewolucje do końca 2016 roku udział wziąć ma nawet 100 tys. polskich przedsiębiorców. Pilotaż rozpocznie się w lipcu br. i obejmie firmy z województwa śląskiego. Zainteresowani udziałem w programie przedsiębiorcy ze Śląska mogą dokonywać rejestracji za pośrednictwem serwisu: www.internetowerewolucje.pl. Na jesień br. planowane jest rozszerzenie programu na cały kraj.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *