MENU
Advertisement

Rok 2017 będzie przełomowy dla biznesowych zastosowań wirtualnej rzeczywistości

3 listopada 2016Biznes, Rynek

Zdaniem ekspertów Deloitte rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości nabiera coraz większej dynamiki. W przyszłym roku, po raz pierwszy w historii, wartość światowego rynku rozwiązań VR ma przekroczyć miliard dolarów. W nowe – także biznesowe – zastosowania wirtualnej rzeczywistości inwestują m.in. najwięksi dostawcy technologii IT, w tym Google, czy Microsoft.

vr

Analitycy Deloitte Digital przewidują, że to nachodzący rok będzie przełomowy dla upowszechnienia innowacyjnych zastosowań wirtualnej rzeczywistości – i jako taki, wyznaczy dalsze trendy rozwoju wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości. Obie te technologie mają potencjał, aby stać się m.in. ciekawym narzędziem wspierającym sprzedaż różnego rodzaju towarów i usług, a także budowanie długofalowych relacji z nabywcami. Z prognoz Deloitte wynika jednocześnie, że tylko w 2016 roku liczba sprzedanych na świecie okularów VR przekroczy 2,5 mln, co otworzy realny rynek przed dostawcami usług opartych na wirtualnej rzeczywistości.

„W walce o uwagę konsumenta, firmy zauważyły potencjał marketingowy w wykorzystaniu virtual reality. W przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów komunikacji, rzeczywistość wirtualna jest medium, które pozwala odizolować odbiorcę od bodźców pochodzących ze świata zewnętrznego i gwarantuje jego pełne zaangażowanie” – mówi Tomasz Sapiński, Starszy Specjalista ds. Nowych Technologii w Deloitte Digital CE. Według niego, za użytecznością technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w zastosowaniach biznesowych przemawia m.in. duże zaangażowanie użytkowników w interakcje oparte na takich rozwiązaniach „Doświadczenia i emocje wywołane pełnym zanurzeniem w VR okazują się o wiele silniejsze niż te wywołane biernym odbiorem. Czynniki te stwarzają idealne środowisko do budowania pożądanej relacji z potencjalnym odbiorcą” – dodaje Tomasz Sapiński.

Eksperci prognozują, że użyteczność rozwiązań wirtualnej rzeczywistości będzie w coraz większym stopniu wykraczać poza strefę rozrywki, jako przykład wskazując m.in. na firmy odzieżowe, czy meblarskie. Jednocześnie, tempo popularyzacji rozwiązań VR wciąż pozostaje relatywnie niskie – zwłaszcza w dziedzinach o dużym potencjale, jak edukacja lub medycyna. Istotną barierą nadal pozostaje cena takich rozwiązań. Rozwiązania pozwalające na korzystanie z wirtualnej rzeczywistości będą jednak systematycznie tanieć. Motorem zmian związanych z popularyzacją technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości mogą okazać się jednak zastosowania B2B. „Wdrożenie kampanii na kilkaset stanowisk z headsetami VR na terenie całej Polski nie jest nieosiągalną inwestycją dla firm. Uważam, że właśnie projekty B2B mogą przyczynić się do popularyzacji wirtualnej rzeczywistości i dać marketerom niezbędne podstawy do przeniesienia tego doświadczenia do świata konsumenta oraz oferty B2C” – uważa Olgierd Cygan, Partner Zarządzający częścią agencyjną w Deloitte Digital.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.