MENU

Gdzie warto wdrażać chmurę? Te firmy skorzystały na modelu cloud
Advertorial

4 stycznia 2017Advertorial, CIO, Polecane tematy

Advertorial
Prezentujemy przykłady firm, które zdecydowały się na wdrożenie rozwiązań IT w chmurze. Przedstawiamy ich motywację i oczekiwania wobec takich usług, jak Unified Communications as a Service, Contact Center as a Service lub Digital Signage as a Service.

SEKTOR FINANSOWY
Bank Spółdzielczy we Wschowie przeniósł się do chmury

Bank poszukiwał rozwiązania, które z jednej strony pozwoliłoby na usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy, z drugiej – wsparło w codziennej pracy dział help desk. Do kontaktu z 260 pracownikami zlokalizowanymi w 24 oddziałach banku oraz z kilkunastoma tysiącami klientów bank wybrał system zintegrowanej komunikacji z chmury od Integrated Solutions – UCaaS, Unified Communication as a Service. Usługa łączy różne narzędzia do komunikacji – od telefonu, poczty, komunikatora, po tele – i wideokonferencje.

„Brakowało nam takiego rozwiązania w banku. UCaaS pozwala na przekierowywanie rozmów z telefonu stacjonarnego na inny aparat w naszej sieci lub na telefon komórkowy. Możemy też automatycznie przełączyć rozmowę klienta do najbliższej, wolnej osoby w Centrum Wsparcia, niezależnie, gdzie się znajduje. Wewnątrz naszej sieci działa z kolei tzw. skrócona numeracja” – stwierdził Artur Wichliński z Wydziału Informatyki Banku Spółdzielczego we Wschowie.

CO BANK ZYSKAŁ Z UCaaS?
• usprawnił przepływ informacji, np. dzięki integracji usługi faks2mail z wewnętrznym Systemem Obiegu Dokumentów,
• ułatwił kontaktowanie się pracowników banku ze sobą za pomocą komunikatora Jabber, działającego w ramach usługi UCaaS.

Z UCaaS korzystają także m.in. Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy, SGB Bank SA, Krakowska SKOK, Grupa Onet.pl, Grupa VAN, Konsalnet Holding i wiele innych. Projekt UCaaS w Banku Spółdzielczym we Wschowie został wyróżniony w konkursie „Lider Informatyki” Gazety Bankowej oraz w „Best in Cloud” magazynu Computerworld.


SEKTOR TRANSPORTU I LOGISTYKI – PEKAES wybrał system Contact Center w chmurze

Cel był jeden – unowocześnienie dotychczasowego systemu obsługi klientów. Rozwiązanie Contact Center as a Service (CCaaS), bazujące na technologii cloud, zastąpiło 17 lokalnych centrali telefonicznych. Jak oceniają przedstawiciele PEKAES, znacznie łatwiej mogą teraz przekazywać połączenia pomiędzy osobami odpowiedzialnymi za dany region. Usługa CCaaS automatycznie wykrywa, skąd dzwoni klient, i na podstawie geolokalizacji przypisuje połączenie do konsultanta.

„W czasie wdrożenia usługi CCaaS poradziliśmy sobie z zadaniem, które nastręczało naszej konkurencji wiele problemów. Zintegrowaliśmy zaproponowane przez nas rozwiązanie z wewnętrznym systemem PEKAES – Centralną Kartoteką Klienta. Integracja ta dotyczyła zarówno kanału telefonicznego, jak i e-mailowego” – mówił Robert Merecki, kierownik rozwiązań Contact Center z Integrated Solutions.

CO PEKAES ZYSKAŁ Z CCaaS?
• centralizację i ujednolicenie rozwiązań telekomunikacyjnych,
• łatwiejsze rozliczenie kosztów telekomunikacyjnych,
• łatwiejszy nadzór nad poziomem obsługi klienta,
• uproszczony proces rozbudowy sieci WAN – jeden punkt kontaktu w zakresie łącza radiowego, backupu GSM, dodatkowej puli numerów czy usług fax2email.


SEKTOR HANDEL I USŁUGI – Aelia Polska wykorzystuje chmurę w marketingu

Aelia Polska ma 23 punkty sprzedaży na dziewięciu lotniskach w kraju. Aby zmniejszyć koszty reklamowe i zdalnie zarządzać treścią na zewnętrznych nośnikach – billboardach, monitorach, ścianach wideo – firma postanowiła wdrożyć usługę chmurową Digital Signage as a Service (DSaaS).

„DSaaS daje nam pełną elastyczność, jeśli chodzi o planowanie emisji dziennych czy tygodniowych. Dzięki temu dział marketingu może swobodnie przedstawiać informacje o naszych własnych promocjach lub spoty reklamowe partnerów” – tłumaczył Paweł Opałko, kierownik Działu IT w Lagardère Duty Free sp. z o.o., firmy zarządzającej siecią Aelia.

CO AELIA POLSKA ZYSKAŁA Z DSaaS?
• oszczędności dzięki redukcji wydruków materiałów reklamowych,
• nowe źródła przychodu, np. dzięki promowaniu marek partnerów i innych dostawców,
• lepsze dotarcie z ofertą do młodego konsumenta, który oczekuje szybkiej i atrakcyjnej wizualnie informacji o bieżących promocjach.

Digital Signage as a Service to usługa, która idealnie sprawdzi się w centrach handlowych, kinach, punktach usługowych, placówkach bankowych lub sieciach sklepów.


SEKTOR PRZEMYSŁOWY – Polimex-Mostostal dzięki chmurze chroni dane przed złośliwym kodem

Firma postanowiła wzmocnić ochronę danych przed zagrożeniami typu malware. Zakup na własność specjalistycznego systemu wymagał jednak dużej inwestycji. Alternatywą okazała się usługa Malware Protection, która zabezpiecza pliki przed atakami typu APT (Advanced Persistent Threat) i 0-day. Platforma jest zlokalizowana w data center Orange na terenie Polski.

„Mamy świadomość zagrożeń i tego, jak taki incydent mógłby wpłynąć na nasze procesy biznesowe. Nie stać nas na ignorowanie niepokojących zdarzeń. Dlatego zgodnie z zasadą, lepiej zapobiegać niż leczyć, postanowiliśmy skonsultować się z Integrated Solutions, firmą wyspecjalizowaną w obszarze cyberbezpieczeństwa” – mówił Tomasz Pierzchała, dyrektor Biura Informatyki w Polimex-Mostostal

CO POLIMEX-MOSTOSTAL ZYSKAŁ Z MALWARE PROTECTION?
• chroni swoje dane przed wirusami, które nie mają przypisanej sygnatury i są niewidoczne dla IPS lub firewall,
• ograniczył do minimum ryzyko zachwiania ciągłości działania procesów.

Usługa Malware Protection została uznana za Hit Roku 2016 przez Gazetę Bankową.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »