MENU

Utrzymanie ePUAP przejęte przez CPI

10 stycznia 2014Rynek

Po 5 latach outsourcowania usługi utrzymaniowej systemu ePUAP Minister Administracji i Cyfryzacji podjął decyzję o zmianie podmiotu utrzymującego system ePUAP.

Jeszcze w grudniu 2013 roku Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji ogłosiło przetarg na utrzymanie systemu ePUAP. Jak widać przetargu nie rozstrzygnięto. Od stycznia 2014 r. jednostką odpowiedzialną za utrzymanie systemu ePUAP jest bowiem Wydział Utrzymania Systemów Informatycznych w Centrum Projektów Informatycznych.

Centrum odpowiada m.in. za rozbudowę, utrzymanie, eksploatację, serwis i rozwój systemów informatycznych i teleinformatycznych służących realizacji zadań publicznych zgodnie z Zarządzeniem nr 14 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 lipca 2013 r. (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. z 2013 r., poz. 25).

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

One Response to Utrzymanie ePUAP przejęte przez CPI

  1. kicha napisał(a):

    Tak jak już to wyjaśniałem, uruchomienie produkcyjne transakcyjnych e-usług nie jest możliwe ze względu na problem z UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia) jaki jest po stronie platformy ePUAP.
    E-uługi transakcyjne z swoim założeniu zakładają realizację spraw w procesie, w którym występuje lub może wystąpić komunikacja zarówno w kierunku od przedsiębiorcy do urzędu jak i w kierunku przeciwnym (od urzędu do przedsiębiorcy). W przypadku przesyłania dokumentu elektronicznego przez urząd do przedsiębiorcy, zgodnie z prawem odbywa się to za potwierdzeniem odbioru. W przypadku ePUAP jest to realizowane za pomocą usługi interfejsu „Doręczyciel”, który przyjmuje od urzędu dokument do przekazania i zajmuje się doręczeniem. W procesie doręczenia, ePUAP generuje dokument UPD (powiązany logicznie z dokumentem urzędu) i przekazuje go do odbiorcy (przedsiębiorcy) celem podpisania. Jest to można powiedzieć odpowiednik podpisu odbioru listu poleconego u listonosza. Dokument właściwy urzędu zostaje przekazany odbiorcy (przedsiębiorcy) dopiero, gdy ePUAP otrzyma podpisane UPD. Problem polega na tym, że aktualnie, ze względu na błąd w architekturze ePUAP, nigdy nie może dojść do podpisania UPD w systemie zewnętrznym (ePK) ze względu to, iż aby to zrobić należałoby mieć dostęp do dokumentu urzędu, a ten zostanie dopiero przekazany po podpisaniu UPD. Brak możliwość odebrania przez przedsiębiorcę odpowiedzi w sprawie uniemożliwia uruchomienie żadnej z e-usług transakcyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »