Rynek

Accenture i SGH zacieśniają współpracę

Firma Accenture zainwestowała w stworzenie przestrzeni coworkingowej w siedzibie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ma ona służyć studentom do pracy zespołowej po powrocie na uczelnię – przestrzeń została zaaranżowana tak, aby w jak największym stopniu oddawać warunki pracy w siedzibach liderów nowych technologii. Inwestycja jest kolejnym etapem współpracy Accenture i SGH. W październiku br. organizacje uruchomiły interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”.

Accenture i SGH zacieśniają współpracę

Wspomniana przestrzeń do nauki ma powierzchnię 180 metrów kwadratowych i składa się z dwóch stref – do pracy grupowej i indywidualnej oraz z części eventowej. Do ich wydzielenia wykorzystano regały i szafki, tablice i ekrany, a także elementy dekoracyjne i rośliny. Takie rozwiązanie zapewnia studentom jednocześnie prywatność i dostęp do potrzebnych sprzętów. Otwarta przestrzeń zachęca do komunikacji i wymiany myśli, co z kolei pobudza kreatywność, podkreślają przedstawiciele Accenture. Projekt wykonała pracownia Trzop Architekci.

„Jako partner SGH chcieliśmy przekazać studentom modele pracy projektowej i przybliżyć warunki, w których nauka i praca przebiegałaby podobnie jak w firmie. Stąd właśnie pomysł na inwestycję w salę edukacyjną, która już teraz pozwoli studentom na budowanie różnorodnych kompetencji oraz zwiększy komfort nauki” – mówi Jakub Smarz, Marketing Manager, Accenture.

Stworzenie w siedzibie SGH nowoczesnego pomieszczenia do coworkingu to kolejny projekt zrealizowany wspólnie przez obie organizacje. W październiku br. uruchomiono interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”. Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i umiejętności pozwalających w sposób świadomy zaplanować oraz przeprowadzić transformację cyfrową w przedsiębiorstwie lub stworzyć całkiem nową cyfrową organizację.

Przeczytaj również
Schrems II: co dalej z transferem danych poza UE?

I tak, uczestnicy studiów – przyszli liderzy transformacji cyfrowej – zdobywają wiedzę, a także umiejętności w zakresie tworzenia strategii cyfrowych, rozpoznawania potrzeb klientów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług odpowiadających na te potrzeby oraz wykorzystywania najnowszych technologii w usprawnianiu działań operacyjnych w organizacjach. Dynamiczne zmiany w dziedzinie nowych technologii oraz kryzys wywołany pandemią sprawiły, że na rynku pracy pojawiło się zapotrzebowanie na specjalistów z tego rodzaju doświadczeniem. Zdaniem ekspertów, w postpandemicznej rzeczywistości w biznesie jeszcze bardziej liczyć się będą elastyczność, odporność i zwinność organizacji.

„Nawet solidne podstawy teoretyczne nie wystarczą do tego, aby absolwent uczelni umiał sprawnie odnaleźć się w świecie biznesu. Ważne są także zdolności analityczne, kompetencje w obszarze komunikacji i negocjacji biznesowych, a przede wszystkim umiejętność pracy zespołowej. W SGH elastycznie reagujemy na wymogi stawiane przez rynek pracy. Dlatego we współpracy z naszymi partnerami biznesowymi tworzymy kierunki i programy studiów, dzięki którym nasi absolwenci potrafią doskonale odpowiadać na potrzeby rynku, tworząc innowacyjne projekty i usługi” – tłumaczy dr Marcin Dąbrowski, kanclerz SGH.

Jak się okazuje, SGH jest jedną z trzech uczelni, której absolwenci oraz studenci najczęściej aplikują na staże oraz praktyki do różnych działów Accenture. Plasuje się również w pierwszej trójce szkół wyższych, które ukończyli pracownicy firmy. Umowa zawarta w tym roku przez obie organizacje jest kolejnym etapem współpracy i obowiązywać będzie przez następne cztery lata.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *