RynekPolecane tematy

Software AG: Podstawa cyfryzacji to uzyskiwanie wartościowych danych i rozwój IoT

Zadaniem IT jest dziś budowanie płynnych cyfrowych modeli biznesowych przy jednoczesnym ciągłym, dynamicznym dostarczaniu, opracowywaniu i wdrażaniu nowych aplikacji. Istotą takiego działania jest z kolei uzyskiwanie danych wartościowych dla biznesu. Aby jednak projekty takie stały się realne, niezbędna jest sprawna, inteligentna i szybka integracja danych oraz aplikacji. W procesie cyfryzacji firm wiele zależy także od rozwoju IoT. Takie wnioski płyną z prezentacji odbywających się podczas tegorocznej konferencji Polish Software AG User Group.

Software AG: Podstawa cyfryzacji to uzyskiwanie wartościowych danych i rozwój IoT

„Turn your data into value – to dla nas ważne hasło, bo wspomniana monetyzacja danych jest obecnie tym czym się głównie zajmujemy. Skupiamy się więc na transformowaniu danych w klienta i sprawnym zarządzaniu nimi. Staramy się również w sposób łatwy i prosty prezentować ich analitykę. Cyfrowa transformacja jest niezbędnym elementem zdrowo funkcjonującego biznesu. Firmy, które nie ewoluują i nie zmieniają się wraz ze swoimi rynkami mogą mieć na nich duże problemy” – podkreśla Łukasz Świst, Country Manager na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej w firmie Software AG. Kwestie związane z zapewnieniem sprawnej integracji oprogramowania oraz danych w realiach coraz bardziej powszechnych projektów cyfrowej transformacji biznesu omawiano podczas warszawskiej edycji konferencji Software AG User Group. Podczas konferencji klienci i partnerzy Software AG prezentowali m.in. przykłady praktycznego wykorzystania rozwiązań producenta, a także ich znaczenie dla konkretnych organizacji biznesowych. Eksperci Software AG zaprezentowali również możliwości rozwiązań, takich jak ARIS, czy webMethods, a także nowości, w tym odpowiadającą na potrzeby związane z budową infrastruktury Internetu Rzeczy platformę Cumulocity IoT.

Case study – ZUS, NFZ i Bank Pocztowy

I tak Krzysztof Dyki, doradca zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, przedstawił najciekawsze doświadczenia dotyczące problematyki wdrażania projektów IT zarówno na rynku komercyjnym, jak i publicznym na przykładzie e-składki i e-ZLA w ZUS. Krzysztof Dyki podkreślał również, że jednym z największych wyzwań towarzyszących tego rodzaju projektom są procesy zakupowe i migracja technologii. Jego zdaniem duże znaczenie ma też powierzenie odpowiedzialności za obszar IT właściwej osobie. “Cechy, którymi powinna charakteryzować się osoba na stanowisko CIO to: zaufanie, tożsamość, odpowiedzialność. Znalezienie harmonii między tymi cechami to klucz do sukcesu” – uważa Krzysztof Dyki.

O praktycznych przykładach zastosowania produktów Software AG mówili również przedstawiciele Vienna Insurance Group Polska: Grzegorz Dziwak, dyrektor ds. IT oraz Jarosław Kołodziejski, główny architekt korporacyjny. Wśród benefitów płynących z wykorzystywanych w firmie Vienna Insurance Group Polska rozwiązań Software AG wskazali oni m.in. na: możliwość łatwego tworzenia aplikacji i podążania za nowymi trendami, niższe koszty rozwoju, lepszy monitoring i poprawę bezpieczeństwa infrastruktury.

Ciekawe case study dotyczące wdrożenia PSD2 zaprezentował z kolei Artur Faszczewski, menedżer produktów IT w w Banku Pocztowym. Przedstawiciel Banku Pocztowego skupił się przede wszystkim na omówieniu procesu implementacji usług oraz wykorzystaniu rozwiązania integracyjnego webMethods Integration Serwer. „Kompleksowe i zintegrowane narzędzia Software AG to solidny fundament, na którym mogliśmy oprzeć nasz system” – mówi Artur Faszczewski. O wyzwaniach związanych z budowaniem nowego, lekkiego i opartego na mikrousługach systemu, który zarządza bazą ok. 40 mln osób opowiadał natomiast Dariusz Koziński, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora Departamentu Informatyki ds. Projektów i Architektury w Narodowym Funduszu Zdrowia. Wśród nich wymienił m.in. zmapowanie całej organizacji, scentralizowanie usług, zbudowanie modułów do obsługi ok. 30 obszarów aplikacyjnych oraz uporanie się ze zmutowanymi systemami, które działały w organizacji do tej pory. Przedstawiciel NFZ przekonywał, że jego organizacja chce wyjść z szeroką informacją do klientów i podejmuje działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku. Pomóc w tym mają rozwiązania Software AG.

W roli prelegentów wystąpili również przedstawiciele firm: Savangard, MPWiK we Wrocławiu, Credit Agricole Bank Polska, Idea Bank i Telia Esti.

Integracja kluczowa dla projektów IoT

Podczas konferencji sporo czasu poświęcono również prezentacji rozwiązań wspierających budowanie infrastruktury Internetu Rzeczy, skupiając się głównie na platformie Cumulocity IoT. Według przedstawicieli firmy Software AG zapewnia ona możliwość podłączenia dowolnego urządzenia za pomocą wybranej platformy chmurowej (w tym AWS, Azure i Alibaba) oraz integracji z dowolną aplikacją korporacyjną lub chmurową. Zwracano m.in. uwagę na możliwość szybkiego i mało skomplikowanego wdrożenia platformy Cumulocity IoT, łatwość utrzymania oraz wpływ tego rozwiązania na usprawnienie procesów rozwoju biznesowego organizacji. Zdaniem przedstawicieli producenta duże znaczenie mają także wbudowane w środowisko Cumulocity IoT funkcje analityczne. Zapewniają one bowiem możliwość łatwego analizowania – w tym strumieniowego i predykcyjnego – przetwarzanych danych, co stanowi dobry punkt wyjścia dla działań mających na celu upraszczanie operacji biznesowych oraz poprawę wydajności całej organizacji.

Co ciekawe, jak wskazują specjaliści Software AG, nawet 50% organizacji podejmowało już inicjatywy związane z infrastrukturą IoT. Głównymi czynnikami ograniczającymi powszechność takich inicjatyw są natomiast: brak wewnętrznych umiejętności do adaptacji rozwiązań tego typu oraz obawa związana z finansowaniem tego typu nowej, niesprawdzonej koncepcji.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *