BiznesRynek

Google i Centrum Cyfrowe ze wspólną inicjatywą wsparcia dla firm sektora MSP

Stworzony przez Google oraz organizację Centrum Cyfrowe Katalog Kompetencji Cyfrowych ma pomóc małym i średnim firmom w określeniu indywidualnych potrzeb w zakresie umiejętności cyfrowych wspierających rozwój biznesu. Inicjatywa ma wspierać m.in. analizowanie korzyści wynikających z posiadania konkretnych kompetencji cyfrowych.

internet (2)

W katalogu wyróżnione zostało sześć kluczowych obszarów działania firm w internecie oraz trzy wiodące korzyści, przez pryzmat których przedsiębiorcy mogą określać kompetencje niezbędne im na danym momencie rozwoju firmy. „Wyszliśmy z założenia, że firmy różnią się między sobą, nie ma więc jednego uniwersalnego zestawu umiejętności cyfrowych, który jest im niezbędny. Traktowanie wszystkich w ten sam sposób jest więc nieefektywne, dlatego nasz modułowy katalog pozwala wypracować indywidualną ścieżkę rozwijania kompetencji cyfrowych i pomóc firmom zdefiniować, jak mają wykorzystać technologie dla rozwoju firmy w tych obszarach, które uznają one za kluczowe” – mówi Justyna Jasiewicz, szefowa działu badań, Centrum Cyfrowe: Projekt Polska.

Wśród kluczowych obszarów kompetencyjnych wyróżniono: sprzedaż, komunikacja i promocja, produkt i usługa, klienci, rynek i konkurencja oraz prowadzenie firmy. Jako korzyści wskazano natomiast kolejno: oszczędność czasu, oszczędność pieniędzy i wypracowywanie zysków. Zdaniem twórców, tak skonstruowany katalog pozwala wypracować indywidualną ścieżkę rozwijania kompetencji cyfrowych każdej firmy. Rozwiązanie skierowane jest przede wszystkim do firm sektora MSP.

Zdaniem przedstawicieli obu organizacji zaangażowanych w projekt umiejętny wybór kierunków rozwoju oraz szkolenie pracowników z zakresu kompetencji cyfrowych mają kluczowe znaczenie m.in. w kontekście procesu ucyfrawiania biznesu oraz cyfrowej transformacji. „W kontekście jednolitego rynku cyfrowego poziom przyswojenia technologii i przede wszystkim umiejętności cyfrowych przez przedsiębiorców będzie przesądzał o ich sukcesie lub porażce” – twierdzą twórcy Katalogu Kompetencji Cyfrowych. Brakować ma zarówno narzędzi pozwalających łatwo pozyskiwać potrzebną wiedzę i umiejętności, jak i wsparcia w planowaniu rozwoju kompetencyjnego.

Odpowiedzią na tego typu potrzeby ze strony firmy Google ma być m.in. uruchomienie nowej platformy edukcyjnej. „Wciąż zmieniają się umiejętności, jakie trzeba opanować, by znaleźć dobrą pracę lub prowadzić dochodową firmę. Niezbędne stają się kompetencje cyfrowe. Każdy powinien mieć szansę na ich zdobycie, dlatego uruchomiliśmy edukacyjną platformę online internetowerewolucje.pl. Dostępne na stronie szkolenia pomagają zdobyć wiedzę, potrzebną do rozwoju firmy w internecie, a opracowany przez Centrum Cyfrowe katalog jest doskonałym narzędziem, które pozwala przedsiębiorcom precyzyjnie zdefiniować swoje potrzeby i wyznaczyć drogę cyfrowego doskonalenia” – podkreśla Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy na stronie internetowerewolucje.pl zarejestrowało się ponad 40 tys. użytkowników. Z kursów skorzystało 9 tys. osób. Jedną z firm, które skorzystały z programu Internetowe Rewolucje jest firma Szumisie, produkująca szumiące misie ułatwiające noworodkom i niemowlętom zasypianie.

Równolegle firma Google nawiązała współpracę z uczelniami. Na uniwersytetach w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu zorganizowano warsztaty z zakresu marketingu online. W tym roku Google planuje zorganizować spotkania na 10 największych uczelniach i objąć programem 50 tys. studentów.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *