MENU

NextiraOne Polska już jako Dimension Data Polska

30 maja 2014Polecane tematy, Rynek

W ciągu 5 miesięcy firma Dimension Data zamknęła proces przejęcia biur NextiraOne w 13 krajach w Europie, w tym w Polsce. Prezesem polskiego oddziału Dimension Data pozostał Marek Kobielski, dotychczasowy prezes zarządu NextiraOne Polska.

Marek Kobielski, prezes zarządu Dimension Data Polska

Transakcja zakupu oddziałów NextiraOne przez Dimension Data została sfinalizowana w lutym tego roku, a zmiana nazwy nastąpiła z końcem kwietnia. „Wzmocniliśmy portfolio Dimension Data o referencje i doświadczenie NextiraOne w zakresie komunikacji, rozwiązań z obszarów unified communications i collaboration, contact center, wideo oraz data center. Wraz z zakończeniem procesu zmiany nazwy NextiraOne na Dimension Data zmierzamy w kierunku zdobycia pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań i usług IT w Europie” – mówi Andrew Coulsen, CEO Dimension Data w Europie.

Transakcja objęła przejęcie oddziałów NextiraOne w Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Niemczech, Irlandii, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Wlk. Brytanii i na Węgrzech. „Dimension Data w swojej 30-letniej historii osiągnęła pozycję największego, niezależnego od producentów na świecie integratora o rocznej sprzedaży na poziomie 6 mld USD ze strategicznym celem podwojenia tej sumy w ciągu 5 lat. W raporcie firmy Gartner jest klasyfikowana jako lider ‚Magic Quadrant for Communications Outsourcing & Professional Services’ przez trzy ostatnie lata” – komentuje Marek Kobielski, prezes zarządu Dimension Data Polska.

Zwiększenie zakresu usług oferowanych w Polsce

W Polsce nową grupą usług oferowanych przez Dimension Data będą usługi związane z optymalizacją kosztów IT czy outsourcingu infrastruktury IT. Obecnie Dimension Data zarządza infrastrukturą sieciową wartą 30 mld USD. Jest też jednym z największych dostawców usług bezpieczeństwa sieci oraz rozwiązań wideo. Firma, być może jeszcze w tym roku, będzie oferować w Polsce również usługi chmury obliczeniowej. Dimension Data ma bowiem własne usługi cloud computing, które właśnie wprowadza na rynek.

Wejście dawnej NextiraOne Polska do Grupy Dimension Data to także wzmocnienie relacji z dotychczasowymi partnerami, m.in. Cisco Systems (Dimension Data jest największym partnerem Cisco na świecie, dwa razy większym niż drugi w kolejności) czy Microsoft. To również poszerzenie współpracy z innymi partnerami m.in. z firmami Citrix, Check Point, Blue Coat, EMC, McAfee, Polycom, Riverbed, czy VMware.

Jak mówi Marek Kobielski, nadal trwa proces precyzyjnie zaplanowanej, ale stopniowej konsolidacji – czyli ustalenia sposobu współpracy w ramach nowej organizacji oraz budowania portfolio rozwiązań i usług na bazie połączonych ofert dwóch firm. „Nowa marka zmienia sposób postrzegania nas przez naszych klientów w Polsce. Jesteśmy częścią dynamicznej i stabilnej korporacji, bardzo wiarygodną firmą do obsługi i realizacji dużych, międzynarodowych projektów. Mamy więcej umiejętności i zasobów umożliwiających nam zarządzanie infrastrukturą klienta, zdjęciem z niego obowiązku utrzymania pełnej dostępności usług IT, czy udostępniania rozwiązań komunikacyjnych z chmury. A to nam daje szansę na zwiększenie udziału w rynku” – komentuje prezes Dimension Data Polska.

Nowy, anglosaski model pracy

Odpowiadając na pytanie, co zmienia się w organizacji w związku ze zmianą nazwy na Dimension Data, Marek Kobielski odpowiada: „Na pewno zmienia się sposób pracy na anglosaski. Pracujemy w firmie działającej na 5 kontynentach, nad którą ‘słońce nigdy nie zachodzi’. Nowością dla nas jest także bardzo krótki proces decyzyjny. W Europie nie ma głównej kwatery, a raczej jest ona tam, gdzie na spotkanie przyjeżdża ścisłe, sześcioosobowe kierownictwo europejskie. To te osoby podejmują, w bardzo krótkim czasie, strategiczne decyzje. Od pomysłu do realizacji mija niewiele czasu, co również jest dla nas nowością”.

W Polsce nową grupą usług oferowanych przez Dimension Data będą rozwiązania z zakresu outsourcingu infrastruktury IT czy usługi związane z optymalizacją kosztów IT. Być może jeszcze w tym roku będziemy oferować także własne usługi cloud computing.

Wejście do Grupy Dimension Data to także zapewnienie bezpieczeństwa finansowego pozwalające na przemyślany, długoletni rozwój. To ważne, ponieważ dziś większość firm działa pod presją kolejnych kwartałów. Teraz pracujemy w firmie bardzo silnej finansowo, o precyzyjnie określonej strategii rozwoju, dysponującej odpowiednimi narzędziami”- opowiada Marek Kobielski.

Jak mówi prezes zarządu Dimension Data Polska, dla firmy najważniejszy jest klient i pracownicy, o których firma dba oferując im ciągły rozwój dzięki zaplanowanym ścieżkom kariery. Mają oni też możliwość podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności korzystając także z wirtualnego uniwersytetu Dimension Data. Za jego pośrednictwem mogą brać udział zarówno w szkoleniach technicznych, jak i biznesowych.

Dimension Data w Grupie NTT

Od roku 2010 Dimension Data należy do japońskiej Grupy Nippon Telegraph & Telephone, której obroty wyniosły 128 mld USD rocznie. Grupa ta zatrudnia na całym świecie 227 tys. pracowników, z czego 23 tys. to pracownicy Dimension Data. Ta ostatnia firma działa w 58 krajach, na 5 kontynentach, a jej obroty w roku 2013 kształtowały się na poziomie 5,8 mld USD.

Dimension Data oferuje usługi związane z integracją systemów, managed services, outsourcingu IT oraz cloud computing (IT-as-a-Service). Tylko w Europie jej obroty to 1,3 mld USD, a zatrudnienie wynosi 4500 osób. W Polsce jest to odpowiednio ok. 180 mln zł i 160 osób. Firma w Polsce prowadzi także Centrum Pomocy Technicznej dla klientów z całej Europy w obszarze rozwiązań głosowych Alcatel-Lucent oraz centrum obsługi systemu SAP (dla pozostałych oddziałów NextiraOne).

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »