BranżaAnalityka

Infor: Sztuczna inteligencja dla przedsiębiorstw stanie się bardziej kontekstowa

Upowszechnienie różnego rodzaju cyfrowych asystentów, wsparcie w definiowaniu nowych rozwiązań biznesowych, a także wsparcie dla racjonalizacji działań operacyjnych to trzy główne prognozy dotyczące rozwoju sztucznej inteligencji w 2020 roku, na które wskazuje Infor.

Użytkowników korzystających z Asystentów Cyfrowych nie satysfakcjonuje już wyłącznie mówienie im co mają robić czy wykonywanie zadań według podstawowych konfiguracji. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Infor, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom użytkowników korporacyjnych, asystenci ci, właśnie dzięki AI, staną się Inteligentnymi Asystentami Cyfrowymi. „2020 będzie rokiem, w którym Asystenci Cyfrowi, wykorzystujący sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe (ML), zaczną rozumieć kontekst poleceń użytkowników, dzięki czemu będą mogli zalecać potencjalne dalsze kroki (w oparciu o doświadczenia z wcześniej zakończonych działań), identyfikować błędy i automatycznie korygować dane. Zaczną także angażować użytkowników w krótkie, dynamiczne konwersacje” – mówi Mariusz Siwek, Channel Director CEE North w Infor.

„Nowe standardy” biznesowe

Według prognoz, sztuczna inteligencja oraz platformy uczenia maszynowego rzucą w tym roku wyzwanie tradycyjnemu pojmowaniu procesów biznesowych w przedsiębiorstwie. Oznacza to, ponowne zdefiniowanie domyślnych założeń dotyczących tego, co rozumiemy jako „normalne”, czego efektem będzie usprawnienie wprowadzania zmian w procesach biznesowych oraz szkoleniach.

Przykładowo, jak tłumaczy Mariusz Siwek: „Podczas analizy procesów łańcucha dostaw platforma AI będzie w stanie „dostrzec”, że wartości domyślne -związane z oczekiwanymi datami dostaw i terminami płatności są używane tylko w 4% przypadków. Użytkownicy prawie zawsze zmieniają je wstawiając własne wartości. Dlatego systemy AI i ML ułatwią im zmianę podejścia do wartości domyślnych, takich jakie obecnie umożliwiają sprawniejsze działanie oraz bazujących na zaufaniu do posiadanych danych. Użytkownicy nie będą więc musieli już definiować uprzednio reguł, domyślnych ustawień lub założeń”.

Operacjonalizacja AI

W 2020 roku sztuczna inteligencja oraz systemy uczenia maszynowego, wykorzystywać będą szablony procesów pomagając przedsiębiorstwom produkcyjnym lepiej zarządzać magazynami, poprawiać prognozowanie popytu i wydajność łańcucha dostaw, a także kontrolować jakość i czas dostawy – przewidują eksperci Infor.

„W służbie zdrowia organizacje wykorzystywać będą te systemy do efektywniejszej integracji danych przechowywanych w silosach aplikacji, pozwolą wymieniać informacje z partnerami w ramach ciągłej opieki nad pacjentem oraz lepiej wykorzystywać dane przy zapewnieniu zgodności z wymogami regulacyjnymi” – wskazuje Mariusz Siwek. „Z kolei w handlu detalicznym firmy wykorzystywać będą AI i Machine Learning do lepszego przewidywania popytu i określania daty wysyłki w oparciu o określone reguły oraz ułatwią usprawnienie procesów planowania krótkoterminowego i długoterminowego” – podsumowuje.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *