Praca

Jak oceniamy nowe zasady Kodeksu pracy dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej?

Co piąta firma nie wprowadziła zmian w związku z nowymi przepisami dotyczącymi pracy zdalnej i hybrydowej – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego ClickMeeting. A już przed tegorocznymi zmianami w prawie, nawet 28% osób pracowało zdalnie lub hybrydowo. Jednocześnie 31% pracowników uważa, że w ich miejscach pracy nie przeprowadzono żadnych szkoleń na temat narzędzi ułatwiających wykonywanie obowiązków online. Równocześnie, prawie co trzeci ankietowany deklaruje, że chętnie uzupełniłby swoją wiedzę w tym zakresie.

Jak oceniamy nowe zasady Kodeksu pracy dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej?

Tegoroczna nowelizacja Kodeksu Pracy określiła zasady dotyczące pracy zdalnej oraz hybrydowej. Jak wskazuje badanie ClickMeeting, nawet 30% ankietowanych uważa nowe przepisy za korzystne. Jednocześnie 22% Polaków informuje, że w ich firmach, nie wprowadzono żadnych zmian, natomiast 18% deklaruje, że nie zmieniły one niczego istotnego. Negatywnie ustawę ocenia 6% badanych, którzy twierdzą, że spowodowała ona jedynie większy chaos w firmach. Natomiast 25% respondentów odpowiedziało, że nie interesuje ich ta zmiana.\

Znajomość narzędzi do pracy zdalnej oraz hybrydowej

Ankietowanych zapytano również o poziom wiedzy na temat narzędzi ułatwiających pracę zdalną oraz hybrydową. Co ciekawe, 31% badanych uważa, że je zna, a kolejne 31% jedynie częściowo. Równocześnie 27% respondentów deklaruje, że nie zna narzędzi pomagających w takich formach pracy. Ponadto 11% badanych zna je tylko częściowo i uważa, że ich wiedza jest niewystarczająca.

Jak oceniamy nowe zasady Kodeksu pracy dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej?

Część z Polaków, chciałaby jednak uzupełnić swoje informacje w tym zakresie. Nawet 32% osób wyraziło chęć uczestnictwa w szkoleniach z narzędzi ułatwiających pracę zdalną i hybrydową. Z kolei 27% nie wie, czy chciałoby, a 25% badanych uważa, że takie szkolenie mało by im dało. Jednocześnie 16% ankietowanych uważa, że już obecnie wie na ten temat wystarczająco dużo.

“Wyniki badania pokazują, że coraz więcej osób interesuje się pracą zdalną oraz hybrydową, a spora grupa jest również zainteresowana rozwojem swoich kompetencji w tym obszarze, np. poprzez udział w szkoleniach. Przepisy prawa dynamicznie się zmieniają. W tym kontekście istotne jest, aby w każdej firmie relacja między pracodawcą a pracownikiem opierała się na partnerstwie. Kluczowym czynnikiem jest transparentność. Nowe technologie dają nam szansę na skuteczną komunikację, informowanie o najnowszych zmianach prawnych, a także edukację pracowników. ClickMeeting wspiera takie podejście, oferując nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych szkoleń i webinarów” – skomentowała Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager w ClickMeeting.

Szkolenia z nowoczesnych narzędzi do pracy

Polacy odpowiedzieli również na to, czy ich pracodawca zapewnił pracownikom edukację na temat narzędzi przydatnych do pracy zdalnej lub hybrydowej. W tym przypadku 31% badanych uważa, że w ich miejscu pracy nie było takich szkoleń, a 22% nie jest pewnych. Jedynie 21% ankietowanych potwierdza, że ich pracodawca zapewnił pracownikom szkolenia w tym zakresie. Jednocześnie 18% uważa, że w ich miejscach pracy one nie nastąpią. Z kolei 8% uważa, że ich pracodawca planuje je w najbliższym czasie.

Z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting wynika, że 18% Polaków pracowało w trybie hybrydowym już przed tegorocznymi zmianami w prawie. Natomiast 10% ankietowanych wypełniało obowiązki służbowe w pełni zdalnie. Po wprowadzeniu zmian w Kodeksie Pracy 6% osób zaczęło korzystać z możliwości pracy zdalnej, a 3% hybrydowej. Co zaskakujące, najwięcej, czyli 64% ankietowanych, nigdy nie miała okazji do wykonywania pracy na odległość.

Badanie przeprowadzono na grupie 500 osób zatrudnionych na umowach o pracę.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *